Peugeot și Citroen intră în hora rechemărilor din România. Aproape 2.000 de mașini intră în service, în scandalul emisiilor de NOx

Peugeot și Citroen intră în hora rechemărilor din România. Aproape 2.000 de mașini intră în service, în scandalul emisiilor de NOx
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 nov 2019

Peugeot și Citroen intră în hora rechemărilor pentru dispozitive care alterează emisiile. Importatorul celor două mărci franceze pe piața din România, Trust Motors, a anunțat demararea unei campanii pentru remedierea unei defecțiuni la la motor, pentru mai multe modele. Este vorba despre mașini echipate cu un motor diesel care nu respectă normele de emisii, în anumite circumstanțe.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Trei modele Peugeot, 208, 2008 și 301, și trei modele Citroen, C3, C3 Aircross și C-Elysee, vor fi rechemate pe piața din România pentru a li se rescrie softul motorului. Defecțiunea nu este una obișnuită, care poate produce o funcționare defectuoasă a mașinii, ci are legătură cu scandalul diesel ce a cuprins Europa în ultimii ani. Potrivit notificării transmise de Trust Motors, importatorul Peugeot și Citroen în România, “pe vehiculele vizate, o calibrare necorespunzătoare a motorului ar putea antrena emisii de NOx neconforme față de limitele reglementate”. În total, vor fi 1097 de mașini Citroen și 789 mașini Peugeot.

FOTO SEAT face o mișcare neașteptată și intră pe piața scuterelor, dar direct cu un produs electric CITEȘTE ȘI FOTO SEAT face o mișcare neașteptată și intră pe piața scuterelor, dar direct cu un produs electric

PSA Group a fost investigat în Europa pentru motoarele instalate pe circa 2 milioane de mașini, sub acuzația de manipulare a emisiilor. Sistemul folosit nu este un dispozitiv ilegal în sine, așa cum ar putea părea, ci pur și simplu motoarele încep să genereze mai multe noxe în momentul în care rulează de mai mult timp și temperatura de funcționare crește. Reprezentanții companiei franceze au admis în timpul investigațiilor că sistemul de tratare a emisiilor a fost reglat cu bună ștință pentru îmbunătățirea consumului și emisiilor de CO2, dar a respins acuzațiile legate de intenția de fraudare a legislației. 

Operațiunea la care este supusă mașina este una foarte simplă. Se descarcă un nou software care se instalează în locul celui vechi. “Această campanie de rechemare se referă doar la problema tehnciă de ajustare între particule și emisii de NOx. Aceast nu este o defecțiune a sistemului”, mai precizează importatorul. Durata intervenției este de aproximativ o oră.

viewscnt
Afla mai multe despre
peugeot
citroen
rechemare diesel
emisii nox
psa scandal diesel