Planul riguros al Opel, la 100 de zile de la cumpărare: intrarea în zona de profit, reducerea costurilor, mașini electrice, extinderea pe noi piețe

Planul riguros al Opel, la 100 de zile de la cumpărare: intrarea în zona de profit, reducerea costurilor, mașini electrice, extinderea pe noi piețe
scris 9 nov 2017

Opel și-a prezentat planul de restructurare, la exact 100 de zile de la închiderea vânzării către PSA Group, document redactat de noul CEO, Michael Lohscheller, și echipa sa. Planul prevede ținte foarte clare pentru următorii ani, cu intrarea companiei în zona de profit, electrificare și reducere de costuri.

Michael Lohscheller, șeful Opel/Vauxhall, avându-l alături pe Carlos Tavares, șeful său direct, CEO-ul PSA Group, a indicat un plan foarte riguros de restructurare și reorganizare a Opel, care se bazează pe „măsuri nepopulare”, dar necesare. Principalul scop al restructurării activității Opel va fi sustenabilitatea afacerii, și nu creșterea vânzărilor, chiar dacă acestea sunt implicite. „Un plan riguros și robust”, așa cum l-a caracterizat Carlos Tavares, la finalul prezentării.

VIDEO CEO-ul Opel anunță planurile companiei după preluarea de către PSA CITEȘTE ȘI VIDEO CEO-ul Opel anunță planurile companiei după preluarea de către PSA

Principala direcție pe care se axează managementul lui Lohscheller este cea a reducerii de costuri și a sinergiei cu PSA Group. Concret, în cifre, asta înseamnă o reducere de 700 de euro a costurilor pe mașină, până în 2020. Detaliat, Opel urmează să coboare pragul de rentabilitate (break even) la vânzări de 800.000 de mașini anual, și asta într-un timp foarte scurt.

Una dintre sursele de reducere a costurilor va fi trecerea întregului parc pe platforme PSA și reducerea numărului de platforme, de la 9 în prezent, al numai două, dar și a numărului de grupuri motopropulsoare, de la 10, la 4. De asemenea, reducerea numărului de modele din ofertă și concentrarea pe cele care sunt profitabile ar trebui să aducă costuri mai puține.

La nivel de personal, nu au fost avansate nici acțiuni concrete, nici cifre privind eventualele reduceri, dar CEO-ul Opel a vorbit despre o menținere a tuturor uzinelor, despre faptul că nu se va face o concediere în masă, și despre măsuri reduse, eventuale demisii voluntare cu plata unor compensații, pensionări, dar și reducerea numărului de ore de lucru de la 40 la 35 pentru unii angajați. Până în 2020, compania ar trebui să ajungă la un procent de 2% marjă operațională și 6% până în 2024. Sinergiile cu PSA se vor ridca la 1,1 miliarde până în 2020 și 1,7 miliarde euro până în 2024.

Trecerea completă pe platforme PSA ar trebui să se încheie în 2024.

A doua direcție va fi cea de dezvoltare, cu noi modele și noi piețe pentru Opel, cu accent pe modele electrice. În următorii doi ani, vor fi lansate patru modele electrificate (inclusiv un plug-in hybrid Grandland X), iar până în 2024 toate modelele din gamă vor avea și versiune electrică. Viitorul Opel Corsa va fi disponibil și cu o versiune electrică. În total, până în 2020, vor fi lansate 9 modele noi, toate pe platforme PSA. În acelșai timp, Opel își va extinde piețele de vânzare, în cel puțin 20 de țări noi, în unele în foarte scurt timp.

Piața auto din Germania: Dacia, depășită doar de Tesla la ritmul de creștere. Cota de piață a mărcii românești crește și în Franța și Italia CITEȘTE ȘI Piața auto din Germania: Dacia, depășită doar de Tesla la ritmul de creștere. Cota de piață a mărcii românești crește și în Franța și Italia

„Opel va deveni, în sfârșit, o marcă globală”, după cum a declarat CEO-ul companiei, cu aluzie la menținerea mărcii, în era GM, ca marcă regională. Vânzările în afara Europei se vor dubla, până în 2020, iar vânzările globale ale Opel/Vauxhall vor crește cu 10%, până în 2024. Au fost identificate, de asemenea, noi surse de profit, între care cele de aftersales ar putea aduce peste 100 milioane de euro, până în 2020. Zona de finanțare va genera, în plus, venituri, Opel Bank, creată din fosta divizie financiară a GM Europe, urmând a fi dezvoltată cu ajutorul BNP Paris pentru a oferi noi sluții de finanțare și leasing.

Al treilea pilon subliniat este cel legat de caracterul german al mărcii Opel. Atât Lohscheller cât și Tavares au subliniat importanța uriașă pe care centrul de inginerie Opel din Russlesheim îl are pentru această marcă și pentru PSA. Acesta va fi și centrul de dezvoltare a viitoarelor modele, iar inginerii germani vor fi lăsați să creeze mașini germane, cu design german.

În cele două uzine din Germania vor fi produse modele noi pe platformele CMP și EMP2 ale PSA, respectiv un SUV la Eisenach, din 2019, și un model de clasă medie la Russelsheim. Centrul de inginerie va fi utilizat de PSA pentru dezvoltarea de tehnologii noi, de propulsii alternative, precum fuel-cell.

La finalul conferinței de presă, Carlos Tavares, a fost abordat de un jurnalist cu ideea că ar fi arogant din cauza țintelor propuse. Șeful PSA a spus că nu este în intenția lui să fie perceput astfel, dar că este convins că Opel va atinge țintele, așa cum el a reușit cu PSA în ultimii 4 ani.

„Unele persoane, cu experiență în tehnologia Opel și managementul Opel, vă consideră arogant și planul dumneavoastră arogant. Care este răspunsul dumneavoastră?”, a spus unul din jurnaliștii prezenți în sală.

„Cred că nu contează”, a răspuns Tavares. „Ce contează este ce soluții aducem pentru angajații Opel, iar percepția pe care o aveți nu este în intenția mea. Ea vine din faptul că suntem pasionați. Pasionați să reparăm această problemă semnificativă. Dacă acesta este prețul pe care trebuie să-l plătim pentru a proteja angajații Opel, percepția pe care o aveți, atunci așa să fie”.

viewscnt
Afla mai multe despre
opel
psa
carlos tavares
michael lohscheller