Porsche anunță creșteri ale vânzărilor, în special în Europa. Electricul Taycan, scădere cauzată de criza de componente

Porsche anunță creșteri ale vânzărilor, în special în Europa. Electricul Taycan, scădere cauzată de criza de componente
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 oct 2022

Proaspăt listată pe bursă, Porsche AG, marca de automobile sport premium a grupului VW, anunță o revenire a vânzărilor la sfârșitul trimestrului al treilea, cu o creștere ușoară la nivel global și una mai pronunțată în Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Porsche a vândut 221.512 automobile în primele trei trimestre ale anului, cu 2 procente peste nivelul de anul trecut, ceea ce confirmă tendința de relaxare a crizei de semiconductori.

„Am reușit să creștem numărul livrărilor în primele nouă luni ale anului – în pofida diferitelor provocări”, spune Detlev von Platen, șeful de vânzări și marketing al Porsche AG, care susține că există în continuare o îngrijorare cu privire la limitările în lanțul de furnizori, care poate să afecteze în continuare timpul de livrare al mașinilor.

 Cea mai importantă creștere a companiei proaspăt listate pe bursă este cea din Europa, unde livrările au ajuns la 42.204 vehicule, cu 11% mai multe față de perioada similară de anul trecut. În Germania, piața de origine, creșterea este aproape la fel de mare, 9 procente, cu un volum de 20.850 de vehicule livrate. La celălalt capăt al lumii, în China, care rămâne în continuare cea mai mare piață a mărcii, livrările au fost de 68.766 de unități, cu o scădere de 1 procente care a fost cauzată de lockdown-urile din primele luni ale anului, echilibrate parțial de ultimul trimestru. În SUA, cele 56.357 de autoturisme livrate reprezintă o scădere de 4 procente, pe care constructorul german o pune pe seama unor „provocări logistice”, în special în primul trimestru.

Dacia dezvăluie planul mașinilor electrice fabricate în România. „Se va întâmpla, este scris deja.\ CITEȘTE ȘI Dacia dezvăluie planul mașinilor electrice fabricate în România. „Se va întâmpla, este scris deja."

Porsche își bazează în continuare vânzările pe familia de SUV-uri, între care Cayenne rămâne lider, cu 66.769 de unități vândute, urmate de Maxan, cu 59.604 unități. Celebrul 911 a înregistrat o creștere a vânzărilor, cu 9 procente, ajungând la un volum de 30.611 unități vândute. Limuzina Panamera și primul automobil electric al mărcii, Taycan, au avut volume aproximativ egale, de aproximativ 25.000 de unități. 

Acesta din urmă a înregistrat un declin de 12 procente, dar compania dă vina pe criza de componente, indisponbibile la furnizori, în condițiile în care Porsche spune că numărul comenzilor pentru acest model este în continaure mare. 

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche
vanzari porsche
porsche taycan
cele mai vandute masini porsche