Șeful Dacia anunță în premieră: Motorul hibrid pentru Jogger va fi produs la Mioveni

Șeful Dacia anunță în premieră: Motorul hibrid pentru Jogger va fi produs la Mioveni
scris 14 oct 2022

Dacia va începe să asambleze, de anul viitor, primul său automobil hibrid, echipat cu un motor complex, care se bazează pe o unitate pe benzină și două motoare electrice. În premieră, șefii Dacia au anunțat la București că motorul va fi produs chiar în Uzina Mecanică Dacia.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special

Uzina Dacia va produce integral automobilul Jogger Hybrid, deși primele informații arătau că acesta ar putea fi asamblat în Turcia, la Bursa, acolo unde este fabricat propulsorul E-Tech care se regăsește pe Renault Clio.

Denis le Vot, CEO-ul Dacia, prezent la o întâlnire restrânsă, a răspuns unei întrebări Profit.ro și a anunțat în premieră: „Primul motor hibrid va fi produs la Uzina Dacia din Pitești peste câteva luni. Luni vom anunța (n.r. în cadrul Salonului Auto din Paris) modelul Jogger Hybrid, iar motorul acestuia va fi asamblat la Pitești”.

TABEL Raliul carburanților continuă. Scumpirile din ultima săptămână au anulat ieftinirile din ultima lună CITEȘTE ȘI TABEL Raliul carburanților continuă. Scumpirile din ultima săptămână au anulat ieftinirile din ultima lună

Referitor la planul de creare a unor noi entități în cadrul grupului Renault, care să preia o parte din activitățile de producție a mașinilor electrice, pe de o parte, și a motoarelor termice, de cealaltă parte, Senard și Le Vot nu au lăsat să scape prea multe detalii, făcând trimitere la momentul pe care Luca de Meo, CEO-ul Renault Group, îl pregătește pentru luna viitoare: „Aveți răbdare până pe 8 noiembrie!”, a cerut Denis le Vot.

Însă Jean Dominique Senard a spus foarte clar un singur lucru: „Renault nu se împarte în două”.

Explicațiile date atât de președintele grupului francez, cât și de șeful mărcii Dacia au fost legate de ideea care a stat în spatele acestei reorganizări. „A fost o idee genială” a spus Senard, care a explicat că și unii dintre șefii companiei au fost speriați prima dată când au auzit despre acest plan.

Dar cei doi au lăsat de înțeles că Dacia nu este întâmplător vehiculată în cadrul acestui proiect de creare a unei unități destinate motoarelor termice. „Primul client al motoarelor cu combustie este Dacia. Pentru a fi lider e nevoie să fii actor. Iar Dacia este actor”, a spus Le Vot.

VIDEO&FOTO Premierul Ciucă s-a întâlnit la Mioveni cu șefii Renault și a testat Jogger Hybrid. „Avem proiecte uriașe la Dacia”. La companie vine un ajutor de stat CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Premierul Ciucă s-a întâlnit la Mioveni cu șefii Renault și a testat Jogger Hybrid. „Avem proiecte uriașe la Dacia”. La companie vine un ajutor de stat

Uzina Mecanică Dacia, care produce motoarele cu care sunt echipate mașinile mărcii și care va produce și motorul hibrid din familia E-Tech, este vizată de această reorganizare a companiei, astfel că ea urmează cel mai probabil să fie inclusă, împreună cu centrul de inginerie Titu, în divizia de motoare termice a grupului Renault, supranumită „Horse”.

Denis le Vot, cel care conduce marca Dacia odată cu preluarea conducerii grupului Renault de către Luca de Meo, a mai spus că următorul automobil Dacia electric va fi produs cel mai probabil în România sau în Maroc, în funcție de profitabilitatea pe care o va oferi fiecare din cele două locații de producție.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia jogger
jogger hybrid
motor hibrid mioveni
lansare jogger hibrid