Producătorii auto europeni reiau producția, odată cu relaxarea măsurilor de distanțare socială impuse de guverne din cauza noului coronavirus

Producătorii auto europeni reiau producția, odată cu relaxarea măsurilor de distanțare socială impuse de guverne din cauza noului coronavirus
scris 27 apr 2020

Grupul german Volkswagen reia luni producția la fabrica Wolfsburg din Germania, urmând exemplul altor constructori europeni de automobile care profită de relaxarea măsurilor de distanțare socială impuse de guverne din cauza noului coronavirus pentru a-și relua activitățile, transmite compania.

Volkswagen a demarat activitatea de producție la uzina din Wolfsburg, Germania, la o capacitate de 10 - 15%, urmând să crească până la 40% de săptămâna viitoare. Șeful operațional al mărcii VW, Ralf Brandstatter, a spus că repornirea producției „pas cu pas” este un semnal important pentru angajați, dealeri, furnizori și întreaga economie. Președintele Saxoniei Inferioare, Stephan Weil, a participat la momentul demarării producției și le-a transmis șefilor: „Trebuie să accelerăm vânzările de vehicule rapid!”, spunând că se gândește la un sistem de subvenționare. Șeful consiliului uzinei, Bernd Osterloh, a spus în schimb că sănătatea colegilor este prioritară.

Activitatea a început cu primul schimb, pe linia pe care este produs VW Golf, noua generație, 8.000 persoane fiind prezente. Miercuri începe producția Tiguan și Touran, precum și cea a SEAT Tarraco. Săptămâna viitoare se trece la mai multe schimburi.

De asemenea, circa 2.600 de furnizori, majoritatea din Germania, au repornit și ei producția pentru a aproviziona uzina din Wolfsburg.

Compania spune că până la sfârșitul săptămânii vor fi construite deja 1.400 de vehicule, iar săptămâna viitoare sunt estimate 6.000 de vehicule. Circa 70% din dealeri au redeschis și pot vinde mașini în acest moment.

FOTO Cum a reușit fabrica Marquardt din Sibiu să blocheze un focar de coronavirus CITEȘTE ȘI FOTO Cum a reușit fabrica Marquardt din Sibiu să blocheze un focar de coronavirus

Încurajată de scăderea numărului de infecții de coronavirus, Germania a permis redeschiderea magazinelor mici, cu condiția să asigure cu strictețe distanțarea socială și igiena. Acum, urmează și companiile mari.

BMW , Daimler și VW mizează pe capacitatea Germaniei de a ține sub control noul coronavirus și pe un sistem de sănătate capabil să testeze masiv populația pentru a identifica posibilii purtători ai bolii.

Situația din Germania contrastează puternic cu Statele Unite, unde șeful sindicatului United Auto Workers a declarat joi că ”este prea curând și prea riscant” ca fabricile auto să fie redeschise la începutul lunii mai, el făcând referire la numărul insuficient al testelor care sunt efectuate.

Fabricile europene și-au schimbat sistemul de muncă, pentru a include o igienă riguroasă și perioade de curățenie, precum și asigurarea unui spațiu mai mare între muncitori.

În animația proiectată de Volkswagen, logo-ul VW sărbătorește ”cu un deget în sus” după ce a înfrânt virusul.

“Luni, industria auto germană revine. Noi, la Volkswagen, am folosit această pauză de cinci săptămâni pentru a ne pregăti pentru reluarea producției”, a afirmat șeful comitetului de întreprindere de la VW, Bernd Osterloh.

BMW a anunțat că reia începând de luni producția de motoare. Grupul intenționează să redeschidă pe 4 mai fabrica britanică din Goodwood și fabrica Spartanburg din Carolina de Sud, urmate de uzinele Dingolfing din Germania, și San Luis Potosi, din Mexic, pe 11 mai, în funcție de cererea din piață.

Alte fabrici BMW din Leipzig, Regensburg, și Rosslyn, din Africa de Sud, vor fi redreschise pe 18 mai, cu un singur schimb. Fabrica BMW din Shenyang, China, lucreză din 17 februarie.

Angajații BMW vor trebui să poarte măști și să păstreze distanța dintre ei. BMW a schimbat așezarea muncitorilor în autobuzele fabricilor și are o procedură pentru intrarea și ieșirea autobuzului din fabrică.

Muncitorii trebuie să vină îmbrăcați cu hainele de fabrică, pentru a evita vestiarele și au fost modificate circuitele în fabrică pentru a fi într-un singur sens, a precizat compania.

Fabricile Mercedes-Benz din Sindelfingen și Bremen fac la rândul lor pregătiri pentru a relua producția.

Sprea deosebire de Italia și Spania, Germania nu a interzis producția de automobile, dar fabricile au fost nevoite să o facă după ce autoritățile au restricționat mișcările oamenilor și au ordonat închiderea centrelor de dealeri, afectând cererea.

Fiat Chrysler va deschide luni fabrica Sevel din centrul Italiei, cu intenția de a relua producția în proporție de 70%-80%.

În Franța, Toyota a reluat săptămâna trecută activitarea unei fabrici de asamblare din Valenciennes, iar Renault a început să producă motoare la fabrica sa din Cleon, aflată la vest de Paris. La o altă fabrică Renault din Flins, la vest de Paris, numai 25% dintre angajați vor reveni la lucru.

Compania suedeză Volvo Cars a redeschis săptămâna trecută fabrica din Torslanda, după modificarea proceselor de producție.

viewscnt
Afla mai multe despre
producatori auto
masini
coronavirus