Polestar, una dintre companiile care formează holdingul Geely, a raportat o pierdere uriașă pentru prima jumătate a anului fiscal, din cauza deprecierii cauzate de unul dintre modelele sale, în pofida creșterii veniturilor.
Bilanțul pentru primul semestru al anului 2025 al companiei auto Polestar, producător cu sediul în Suedia, al cărei principal acționar este grupul chinez Geely, s-a deteriorat semnificativ ca urmare a pierderii operaționale de peste un miliard de euro, după cum relevă datele analizate de Profit.ro.

În același timp, veniturile obținute de fosta subsidiară Volvo au crescut cu peste 50%, pe fondul creșterii vânzărilor cu 51,1%. Compania spune că a trecut la un model de vânzări activ, la extinderea rețelei de retail și la lărgirea gamei de modele.
În total, Polestar a înregistrat 1,4 miliarde dolari venituri, marja brută fiind afectată de o depreciere a activelor de 739 de milioane de dolari, în trimestrul al doilea. Pe lângă această depreceiere, s-au înregistrat alte cheltuieli cu vânzările care au urcat pierderea netă la 1,2 miliarde dolari. Pierderea EBITDA ajustată a fost de 302 milioane de dolari, mai mică cu 30% față de cea din anul anterior.

„Performanța noastră operațională din prima jumătate a anului 2025 reafirmă faptul că facem ceea ce trebuie, într-o piață dificilă: ne extindem amprenta comercială, vindem mai multe mașini și ne concentrăm neobosit pe gestionarea costurilor și a stocurilor. Creșterea veniturilor a fost de 56%, iar marja brută ajustată s-a îmbunătățit față de anul precedent.
Cu o medie de cinci puncte de vânzare noi deschise pe lună în al doilea trimestru, facilităm experiența și achiziționarea unui Polestar pentru mai mulți clienți. Lansarea Polestar 5, Grand Tourer-ul nostru cu patru locuri, la IAA în septembrie, ne va consolida poziția de marcă lider în domeniul vehiculelor electrice performante”, spune Michael Lohscheller, CEO al mărcii, care a preluat anul trecut conducerea companiei.

Polestar și-a propus să crească cu 30-35% anual volumul vânzărilor în perioada 2025 – 2027.
Deprecierea Polestar 3, precum și costurile mai mari de producție pentru Polestar 3 și Polestar 4, precum și creșterea costurilor cu bateriile, s-au suprapus cu creșterea tarifelor din SUA, una dintre piețele majore ale mărcii.
Polestar a trecut prin momente dificile, atât din cauza scăderii cererii de vehicule electrice pe piețele din SUA și Europa, cât și din cauza unei piețe ostile în China.

Aici, compania dă semnale puternice că se va retrage, având în vedere că toate costurile de marketing nu generează vânzările preconizate.
Compania suedeză a primit anul acesta o finanțare de 200 de milioane de dolari din partea acționarului principal al Geely, Li Shufu, pentru a-și echilibra situația financiară.