România, cea mai mare creștere a vânzărilor diesel din Europa, în timp ce restul țărilor scad vertiginos în favoarea benzinei și electricelor

România, cea mai mare creștere a vânzărilor diesel din Europa, în timp ce restul țărilor scad vertiginos în favoarea benzinei și electricelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 sep 2018

Piața europeană de automobile înregistrează o scădere abruptă a înmatriculărilor diesel în favoarea benzinei, precum și o accelerare a vânzărilor de mașini electrice. România are, însă o evoluție contrară tendințelor, cu cea mai mare creștere a vânzărilor diesel din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Statisticile Asociației Contructorilor de Automobile din Europa (ACEA) ACEA dezvăluie faptul că numărul înmatriculărilor de autoturisme alimentate cu benzină a ajuns la 57% din piață, o valoare care, în urmă cu 10 ani, în era diesel, părea imposibil de atins. Acum, motoarele cu aprindere prin compresie, cele diesel, au coborât la 36,3% din piață, iar tendința este, în continuare, una descrescătoare. Vehiculele cu propulsie alternativă au urcat la aproape 7% din piață, un nivel încă mic, dar important. Acest segment cuprinde, însă, și mașini hibrid sau GPL, nu doar vehicule electrice.

Mașinile diesel înmatriculate în Uniunea Europeană în 2018 au înregistrat un volum de 3,1 milioane de unități, în scădere cu 16,3 procente față de anul trecut, diferența în scădere, în termeni reali, fiind de peste 600.000 de autoturisme. Germania, Italia și Marea Britanie sunt țările cu cele mai multe dieseluri înmatriculate, dar scăderea procentuală pe aceste piețe este mare, de -30% în Marea Britanie și -20% în Germania. La polul opus se află România, care înregistrează o creștere de 5,5% a înmatriculărilor de mașini cu motare diesel, în comparație cu anul tecut. De altfel, România, Bulgaria și Estonia sunt singurele țări ale UE cu creștere la acest capitol.

Vehiculele cu propulsie alternativă, care cuprind atât vehiculele electrice, cât și pe cele hibrid, sau alimentate cu GPL, gaz natural și bioetanol, au avut o creștere de 44,3% în trimestrul al doilea, însă creșterea a fost generată de avansul de 49,2% al mașinilor hibrid și de 45,5% al vehiculelor electrice. În valori absolute, piața nu este foarte mare, deocamdată, fiind înmatriculate 291.699 mașini hibride, de la începutul anului, cu 37% mai multe, 77.304 hibride plug-in (+50%), și 65.713 electrice (+40%).

Dacia se pregătește să intre în Top 10 mărci înmatriculate în Germania. Creștere de peste 50%, pe fondul discounturilor generate de testele WLTP, în timp ce vânzările Tesla s-au prăbușit CITEȘTE ȘI Dacia se pregătește să intre în Top 10 mărci înmatriculate în Germania. Creștere de peste 50%, pe fondul discounturilor generate de testele WLTP, în timp ce vânzările Tesla s-au prăbușit

La acest capitol, România a înregistrat una dintre cele mai mari creșteri din Europa, cu precizarea că, în continuare, înmatriculările din România cuprind la grămadă atât mașinile PEHV (plug-in hibrid), cât și pe cele electrice complet. Avem o creștere de 87,6% la hibride, cu 1.533 exemplare, și 297 de vehicule electrice, o creștere foarte mare față de cele 23 de anul trecut.

Franța este cea mai mare piață de vehicule electrice propulsate exclusiv de baterie (13.563 unități), vânzările de aici fiind influențate de prezența pe piață a două mărci, Renault și Nissan, cu două modele de succes, Zoe și Leaf. Dacă adunăm și modelele plug-in hibrid, cea mai mare piață a fost în acest an Marea Britanie, cu peste 23.000 de autoturisme înmatriculate în primele 6 luni, urmată de Germania și Franța. Este interesant faptul că pe piața din Franța nu au succes hibridele plug-in (doar 4.901 unități).

viewscnt
Afla mai multe despre
diesel
masini electrice
hibrid
plug-in hibrid