Scădere a pieței auto în România, din cauza absenței Programului Rabla

Scădere a pieței auto în România, din cauza absenței Programului Rabla
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 mar 2024

Înmatriculările de autoturisme din România au scăzut în luna februarie cu aproape 9 procente, deși volumul înregistrat nu este foarte mic, ci se înscrie în valorile din ultimele 14 luni, fiind mai bun decât în intervalul anterior. Cauza principală este dată de așteptarea din piață, având în vedere că Programul Rabla încă nu a fost demarat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
20 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România a înmatriculat în luna februarie 11.339 autoturisme, o valoare sensibil egală cu cea înregistrată în ultimele două luni, dar mai mică decât valoarea din februarie 2023, ceea ce înseamnă că ne confruntăm deja cu prima lună de scădere a vânzărilor de autoturisme, respectiv -8,92%. În total, cu tot cu vehiculele comerciale ușoare, s-au înmatriculat 16.543 de vehicule noi, ceea ce reprezintă o scădere de 2,23%.

VIDEO&FOTO Grecii au pornit forajul celor mai lungi tuneluri din România CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grecii au pornit forajul celor mai lungi tuneluri din România

După două luni, înmatriculările de autoturisme sunt sub nivelul din 2023, cu un total de 24..072 unități, ceea ce reprezintă o scădere de 2,6% față de anul anterior. Tendința până în acest moment susține ipoteza unei scăderi a cererii de autoturisme, dar nu trebuie omisă situația Programului Rabla, care nu a început și care creează așteptare în piață.

În același timp, se observă o creștere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme second-hand, cu 16,7%, la 56.636 unități, ceea ce marchează și mai clar migrarea opțiunii românilor către această categorie, în detrimentul mașinilor noi.

ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameni CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameni

Dacia Duster a fost cel mai vândut autoturisme în ianuarie, cu 1.240 unități, pe fondul ieșirii din producție și al interesului foarte mare din partea publicului, de a prinde ultimele mașini ale generației curente, în special datorită motorizării diesel. Pe locul al doilea s-a clasat Logan, cu 971 unități, iar pe locul trei a urcat Spring, cu 451 unități. O scădere aparent nejustificată pentru Sandero, care a înmatriculat doar 387 de unități și a coborât pe locul 4, ascunde, de fapt, amânarea achiziției prin Programul Rabla.

Cele mai vândute mărci în primele două luni ale anului, potrviti ACAROM, au fost Dacia, cu 7.264 autoturisme, Toyota, cu 1.846 autoturisme, și Hyundai, cu 1.544 autoturisme.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
acarom
masini electrice