Sindicatele Renault vor restructurarea companiei, dar nu sunt de acord cu planul de concedieri

Sindicatele Renault vor restructurarea companiei, dar nu sunt de acord cu planul de concedieri
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 sep 2020

Sindicatele din cadrul uzinelor Renault au dat un aviz negativ planului de restructurare a companiei, anunțat de conducerea grupului francez. Deși au recunoscut necesitatea unor măsuri de urgență, salariații pun la îndoială modul în care aceste vor fi aplicate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Renault Group se confruntă cu o puternică opoziție din partea sindicatelor pe marginea planului de restructurare anunțat de companie. Acestea au anunțat că expertiza pe care au comandat-o a confirmat „necesitatea și urgența unor măsuri”, dar absența unui plan strategic pentru restructurare „ridică îndoieli asupra aplicării măsurilor”, transmite sindicatul CFE-CGC, cea mai puternică structură sindicală de tip confederație din cadrul Renault, care cuprinde tehnicieni, agenți ingineri și alte cadre. Sindicatul spune că „impactul planului «Renaulution» al lui Luca de Meo asupra producției riscă să dea peste cap planul de restructurare. Cei din CFE-CGC au anunțat că și alte sindicate au semnat avizul negativ.

Renault a transmis sindicatelor încă de la începutul anului care este ținta pentru concedierile prevăzute în planul de restructurare, adică aproximativ 3.600 de locuri de muncă prevăzute să fie desființate. Uzinele franceze ale grupului ar urma să rămână fără 2.100 de angajați, iar centrele de inginerie fără circa 1.500 de angajați. Cifrele nu au fost anunțate oficial de companie, ci doar de sindicate.

Programul de restructurare anunțat oficial includea o reducere a costurilor cu peste 2 miliarde de euro, în următorii trei ani, o parte din aceste costuri fixe fiind reprezentate de salarii. Ulterior, Luca de Meo, care și-a preluat funcția la 1 iulie, a precizat că economiile ar trebui să fie chiar mai profunde. Planul prezentat de Jean Dominique Senard, prevedea închideri de fabrici și circa 15.000 de locuri de muncă eliminate la nivel global, din uzinele și birouri. S-a explicat, de asemenea, că primele plecări vor fi voluntare, inclusiv sub forma pensionărilor anticipate.

Sindicatele s-au opus încă de la început, subliniind că proiectul de concediere masivă denotă „oportunism, iresponsabilitate și lipsă de respect față de angajați și acționari” și că singurul obiectiv al acestor măsuri este reducerea producției din Franța.

FOTO & VIDEO Premieră mondială: Dacia lansează noile Sandero, Logan și Sandero Stepway, cu un design modern și fără motoare diesel CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Premieră mondială: Dacia lansează noile Sandero, Logan și Sandero Stepway, cu un design modern și fără motoare diesel

Planul public de restructurare prevede o reducere cu 800 de milioane a cheltuielilor de inginerie și cercetare - dezvoltare, 650 milioane de euro în zona de producție și 700 milioane de euro în zonele administrative. Patru uzine din Franța sunt prevăzute să fie închise, din care două de automobile. În total, Renault are în Franța 48.000 de angajați, din care 17.300 sunt în producție, 8.900 în inginerie și 6.600 în poziții auxiliare de suport.

În România, Renault Group are aproape 19.000 de angajați, din care peste 14.000 sunt la Mioveni, la uzinele de automobile și de motoare, iar în București, în noul centru unic lucrează circa 3.200 de persoane, dar până în acest moment nu au existat informații care să vizeze eventuale concedieri în rândul angajaților Renault Group din România.

Ulterior, după instalarea lui Luca de Meo, a apărut și un plan supleimtare de reașezare a companiei după noi piloni de business, dar și de reorganizare, care a complicat și mai mult situația. De Meo a anunțat că mai mulți specialiști din companie lucrează pentru un plan final, care va fi prezentat în luna ianuarie.

Avizul negativ al sindicatelor anunțat acum nu are niciun efect asupra planului de restructurare, care a devenit o necesitate ca urmare a pierderilor înregistrate de companie, situația financiară fiind dezechilibrată și mai mult de apariția pandemiei de coronavirus.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
sindicate
plan restructurare renault
luca de meo