Skoda, declin al vânzărilor în primul semestru, din cauza dificultăților din China

Skoda, declin al vânzărilor în primul semestru, din cauza dificultăților din China
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 iul 2019

Skoda a înregistrat un declin în prima jumătate a acestui an, din punct de vedere al vânzărilor, potrivit datelor oficiale transmise de companie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Skoda a reușit să livreze 620.900 de vehicule în perioada ianuarie - iunie 2019, cu aproape 5 procente mai puține decât anul trecut, în perioada similară, adică peste 30.000 de vehicule mai puțin. Raportarea este cel puțin surprinzătoare, dat fiind avansul pe care marca cehă îl anunțase în anul anterior, dar are o explicație, în situația specială dată de piața chineză. Fără piața chineză, Skoda a avut o creștere de 1,6%, respectiv 495.000 de vehicule livrate.

În luna iunie, marca cehă a livrat 112.500 vehicule, cu creșteri pe mai multe piețe, inclusiv în Europa. Potrivit Skoda, SUV-ul Karoq a fost principalul motor de creștere. Lansarea compactei Scala a contribuit de asemenea la menținerea unui nivel bun de vânzări în Europa.

Alain Favey, membru în consiliul de administrație pentru vânzări și marketing, a declarat că „în pofida incertitudinilor de pe piețele lumii, von continua creșterea așa cum am planificat-o în a doua jumătate a anului”.

În Europa, Skoda a vândut 275.000 de vehicule, pe piețele din vestul continentului, cu 3,2% mai multe ca anul trecut, inclusiv cu creștere în Germania, a doua piață a mărcii, cu 99.000 de automobile, corespunzător unui avans de 6,5%. În Europa Centrală, Skoda a vândut 110.400 vehicule, în scădere față de anul trecut, din care piața de origine, Cehia, a scăzut cu 7,6 procente, la 52.000 de mașini. În Europa de Est, volumul vânzărilor Skoda s-a ridicat la 24.500 vehicule, în creștere cu 8,3%.

Porsche a încheiat prima jumătate a anului cu creștere, dar pe piața din Europa are în continuare pierderi CITEȘTE ȘI Porsche a încheiat prima jumătate a anului cu creștere, dar pe piața din Europa are în continuare pierderi

China, cea mai mare piață a mărcii Skoda, a înregistrat 125.900 de vehicule vândute, cu 23,9% mai puține față de anul trecut (-13% doar în iunie). Și în India, o piață pe care marca Skoda și grupul VW mizează foarte mult, cehii au înregistrat un declin de 14 procente.

Dintre modelele mărcii, cel mai mare volum a fost înregistrat de Octavia, 185.700 unități (scăderede 12 procente), urmat de Fabia și Kodiaq. Cea mai mare scădere a vînzărilor a fost adusă de Rapid, -23,4%, cu 77.700 unități vândute. Singurele modele cu creștere au fost Karoq (47,2%) și CITIGO (9,2%). Noul model Scala a înregistrat un volum de 7.400 unități vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
vanzari skoda
piata auto
skoda octavia
vnazari skoda karoq
skoda scala