Toyota prognozează vânzări record pentru ultimul deceniu, în Europa

Toyota prognozează vânzări record pentru ultimul deceniu, în Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 dec 2023

Numărul doi în cadrul Toyota Europe, Matt Harrison, cel care a condus până anul trecut divizia europeană chiar din poziția de CEO, susține că, la finalul anului, compania va atinge cifre record pe piața din Europa, cu ajutorul celor două mărci, Toyota și Lexus.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Toyota va depăși în acest an pragul de un milion de autovehicule vândute pe piața din Europa, profitând de creșterea vânzărilor de pe continent, în special din prima parte a anului, a declarat Matt Harrison, COO al Toyota Europe, pentru Automotive News, precizând că se așteaptă la o creștere mare a vânzărilor pentru noua generație a SUV-ului C-HR, în 2024. Fostul CEO al diviziei europene a Toyota spune că estimările vorbesc despre o piață în stagnare anul viitor, dar chiar și în condițiile acestea, cele două mărci vor crește. Numărul de comenzi cu care estimează că vor intra în 2024 se ridică la aproximativ 300.000 de vehicule.

CONFIRMARE FOTO Allview lansează în România primul automobil sub brand propriu, după intrarea pe piața auto în 2021 CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Allview lansează în România primul automobil sub brand propriu, după intrarea pe piața auto în 2021

Volumul estimat pentru finalul anului este 1,17 milioane de unități, unul dintre cele mai bune din istoria Toyota în Europa lărgită și un record pentru ultimii 16 ani. Cea mai mare pierdere suferită în acest interval este ieșirea forțată de pe piața din Rusia, unde compania japoneză avea o poziție foarte bună.

Reprezentanții Toyota susțin că au înregistrat probleme de producție cauzate de o criză a bateriilor destinate mașinilor hibrid, criză care a condus la o scădere a livrărilor lui RAV4, cu 21%, pe piața din Europa. Cel mai probabil, acesta este și motivul pentru care Corolla a pierdut peste un procent, pe o piață care în momentul de față este în creștere. De altfel, creșterea mărcii a fost sub cea a pieței, în ansamblu, ceea ce a condus la o scădere ușoară a cotei de piață în Europa.

Dacia anunță un nou pilot celebru pentru Dakar: campionul din 2023 CITEȘTE ȘI Dacia anunță un nou pilot celebru pentru Dakar: campionul din 2023

Volumele aduse de marca premium Lexus nu sunt foarte mari, dar ele ar putea să compenseze anul viitor pierderea cauzată de plecarea din Rusia.

Toyota are în continuare un mare dezavantaj în fața competitorilor din Europa, deoarece și-a lansat primul vehicul electric abia anul trecut, iar următoarele sunt programate abia în 2024. Marca japoneză a mizat pe motorizările hibrid, renunțând cu mult timp în urmă la motoarele diesel, pe piața din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
vanzari toyota europa
matt harrison