ULTIMA ORĂ Dacia și-a oprit producția din cauza crizei globale de semiconductori

ULTIMA ORĂ Dacia și-a oprit producția din cauza crizei globale de semiconductori
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 feb 2021

Uzina Dacia din Mioveni și-a întrerupt activitatea, pentru prima dată de la izbucnirea crizei de semiconductori la nivel global. Compania mai are prevăzute și alte zile de închidere, în luna februarie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Anterior a fost relatat că producători auto din întreaga lume opresc linii de asamblare a vehiculelor din cauza lipsei semiconductorilor, în unele situații din cauza măsurilor SUA împotriva unor producători chinezi de cipuri. Profit.ro a relatat că Volkswagen a anunțat că producția de automobile a grupului a fost afectată de blocajele din industria de semiconductori. Sunt afectate uzine din China, America de Nord și Europa.

De la afaceri de 50.000 la 4 milioane de euro, prin vânzarea online CITEȘTE ȘI De la afaceri de 50.000 la 4 milioane de euro, prin vânzarea online

Problemele provin dintr-o multitudine de factori, producătorii de autovehicule concurând cu industria electronicelor de larg consum pentru aprovizionarea cu cipuri. Consumatorii s-au aprovizionat cu laptopuri, console de jocuri și alte produse electronice în timpul pandemiei, creând un deficit de cipuri pe tot parcursul anului 2020.

Acum, activitatea uzinei Automobile Dacia a fost oprită temporar, pe 1 februarie, ca urmare a lipsei de componente pentru vehiculele produse.

Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibrid CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibrid

Este vorba despre subansamble care sunt furnizate de parteneri ce se aprovizionează cu semiconductori de la companii asiatice.

Criza a început încă de la sfârșitul anului trecut, când primele companii auto, cele din cadrul Volkswagen Group, au anunțat că vor fi nevoite să întrerupă parțial producția în primele luni ale lui 2021.

Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat? CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?

Motivul invocat de furnizorii de electronice a fost legat de cererea scăzută din industria auto, fapt care i-a determinat să-i relocheze parte din producție către alte industrii. Nu este încă cert care au fost cauzele reale ale acestei crize, însă tot mai mulți constructori au fost afectați, inclusiv Renault Group, care deține Dacia.

Moment istoric: Dacia Sandero a devenit cel mai vândut automobil din Franța CITEȘTE ȘI Moment istoric: Dacia Sandero a devenit cel mai vândut automobil din Franța

Potrivit Direcției Comunicare Groupe Renault România, „în cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producția industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiți furnizori. Astfel, activitatea de producție industrială de la Mioveni a fost întreruptă în data de 1 februarie. Echipele Grupului – Supply Chain și Achiziții sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială, care afectează mare parte din sectorul auto”.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
fabrica dacia
oprire productie dacia
criza semiconductori