Dacia C-Neo (un nume de cod, care nu se va regăsi pe mașina de serie) se pregătește de lansare în 2026, care este programată, după cum au declarat reprezentanții Dacia pentru Profit.ro, la jumătatea anului viitor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Proiectul face parte din planurile Dacia de extindere a gamei cu încă două modele. Între timp, se pare că unul dintre ele a dispărut, astfel că, deocamdată, nu vom vedea pe șosele decât un shooting-break, așa cum este denumită în industria auto această caroserie.

Cele mai recente fotografii au fost surprinse de un utilizator în Austria, după numerele mașinilor care apar în fotografii, și postate pe o rețea social media. Sunt mai multe vehicule Dacia fotografiate, inclusiv un Duster care face parte probabil din echipa tehnică.
Din proporțiile mașinilor în raport cu persoanele din jur și cu alte vehicule, ne putem da seama cu ușurință că mașina are o înălțime mai mică decât Duster/Bigster, una specifică mașinilor fără suspensii ridicate, cum vedem la SUV-uri. Acest lucru se poate vedea și la nivelul pasajelor roților, unde aripile nu sunt foarte ridicate deasupra anvelopelor.
Este vizibilă de asemenea o parte frontală destul de asemănătoare cu cea a lui Bigster, terminată vertical, proeminent, o capotă care pare identică cu cea de pe SUV-urile Dacia, dar și faruri noi, care nu lasă să se vadă nicio semnătură luminoasă, nici în Y, nici în T, ca pe noile Sandero, aceasta fiind probabil mascată de folia cu care este colantată mașina.
Cea mai importantă parte a caroseriei este în spate, acolo unde luneta are un unghi destul de înclinat, care dă proporțiile de shooting break, cu o idee de crossover. Lungimea este indiscutabil comparabilă cu cea a lui Bigster, de aceea ne așteptăm la aproximativ 4,50 metri.
Și interiorul pare că seamănă foarte mult cu cel de pe Bigster/Duster, deși nu se vede foarte bine din unghiul în care a fost fotografiat. O mare parte din bord și fețele ușilor sunt acoperite cu diverse materiale de protecție.
Viitoarea Dacia cu nume de cod C-Neo are o misiune extrem de importantă, aceea de a susține și mai mult marca în segmentul C, acolo unde a intrat cu modelul Bigster și, într-o oarecare măsură, cu Jogger. Acesta din urmă va fi, probabil, cel mai afectat de noul model, pentru că este iminentă migrarea unora dintre clienți, chiar dacă prețul este de așteptat să fie mai mare.
Mașina va fi vândută, cu certitudine, cu aceleași motoare pe care le vedem astăzi pe Bigster: Benzină mild-hybrid, de 1.2 litri, benzină - GPL, de asemenea de 1.2 litri, și full hybrid de 1.8 litri și 155 CP.




















