Vânzările Renault au scăzut în primul semestru, dar marca Dacia a avut vânzări record

Vânzările Renault au scăzut în primul semestru, dar marca Dacia a avut vânzări record
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 iul 2019

Groupul Renault, proprietarul Dacia, a publicat rezultatele vânzărilor pe prima jumătate a acestui an, cu cifre care arată o scădere pentru întreaga companie, dar cu creșteri pentru Dacia. Renault Group și-a păstrat cota de piață la nivel global.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Renault Group a anunțat vânzări de 1.938.579 vehicule în primele șase luni ale anului, mai puține cu 6,7% față de perioada similară a anului trecut, dar cu o cotă de piață similară, 4,4%, ca urmare a scăderilor înregistrate de unii competitori. Dacia a fost partea din business care a crescut, cu un volum de vânzări record pentru intervalul ianuarie - iunie, respectiv 395.077 vehicule vândute la nivel global, cu 4,5% mai multe decât anul trecut. În Europa, Dacia a vândut 311.024 automobile, din care cele mai multe, 369.783 (+4,2%), au fost autoturisme, restul de 25.294 fiind vehicule comerciale ușoare (+9%). Renault atribuie această creștere noului Duster și lui Sandero, cele mai vândute modele ale mărcii în Europa.

Marca Renault a scăzut cu 13,7% pe cele șase luni care au trecut din acest an, la 1,01 milioane vehicule, cu peste 60.000 de automobile vândute mai puțin decât anul trecut. Celelalte mărci ale grupului, au înregistrat creșteri (Lada și Alpine) sau scăderi (Jinbei&Huasong și Samsung Motors).

În total, mărcile grupului au vândut 1,61 milioane autoturisme (cu 7,9% mai puține de cât anul trecut) și 320.664 LCV-uri (cu 0,2% mai puține).

În ciuda creșterilor Dacia, Renault Group a avut un volum în scădere în Europa, cu 2,5%.

Vânzările Renault au scăzut în primul semestru, dar marca Dacia a avut vânzări record

Pe segmentul electric, vânzările Renault au crescut cu 42,9%, la 30.600 vehicule, din care 25.041 vehicule au fost modelul ZOE, în Europa și 4.653 au venit  de la Kangoo ZE.

În afara Europei, grupul francez a înregistrat scăderi semnificative în Turcia, cu -44,8%, și Argentina (-50,2%), la care s-a adăugat și dispariția pieței din Iran (anul trecut Renault vânduse 77.698 vehicule pe această piață).

CITEȘTE ȘI SEAT, un nou record istoric, în pofida piețelor în scădere

LADA se bucură de succes în Rusia, unde vânzările au crescut cu 2,5%, la 174.186 vehicule, având o cotă de piață de 21%. Rusia a devenit a doua cea mai mare piață de Group Renault, cu un total de 238.617 autovehicule (Lada + Renault).

Marca Dacia se bucură de un imens succes în Maroc, unde are o cotă de piață uriașă, 43,3%, cu două dintre modelele sale, Logan și Dokker, ambele fabricate la uzina locală, în același timp, Renault Clio fiind cel mai vândut automobil de pe piață.

Pe piața din China, Renault a pierdut peste nivelul pieței, respectiv -23,7%, comparativ cu -12,7% media pieței.

Vânzările Renault au scăzut în primul semestru, dar marca Dacia a avut vânzări record

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
dacia