Vânzările Volkswagen au crescut cu aproape 3% în primele zece luni, susținute de China și Europa

Vânzările Volkswagen au crescut cu aproape 3% în primele zece luni, susținute de China și Europa
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 11 nov 2016

Vânzările grupului Volkswagen au crescut cu 2,6% în primele zece luni ale anului, față de perioada similară din 2015, la aproape 8,5 milioane de mașini. În octombrie, grupul german a vândut 870.300 de autovehicule mașini, în urcare cu 4,7%, se arată într-un comunicat al companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cel mai puternic avans, de 8,9%, a fost înregistrat în regiunea Asia-Pacif, unde grupul a vândut 3,2 milioane de mașini. Evoluția a fost susținută de China, cu un avans de 11,3% al vânzărilor în primele zece luni, la 2,9 milioane de mașini.

În Europa, vânzările la nivel de grup au crescut, în primele zece luni, cu 3,3%, la 3,5 milioane de mașini. În Europa Centrală și de Est, avansul a fost de 6,5%, la 539.600 de autovehicule.

În America, lucrurile stau însă diferit. Vânzările grupul german în america de Sud au scăzut cu 27,7% în perioada ianuarie-octombrie, la 349.600 de mașini, iar în America de Nord a fost înregistrat un declin de 1,4%, la 762.400 de automobile. Pe piața din SUA, vânzările au coborât cu 6,4%.

În ceea ce privește vânzările pe fiecare brand, cea mai bună evoluție la zece luni, de 9,6%, a fost consemnată de Volkswagen Commercial Vehicles, cu vânzări de 390.900 de unități. În cazul mașinilor personale, cea mai bună evoluție a avut-o Skoda,  livrările sub această marcă urcând cu 6,7% pe plan global, la 938.000 de mașini. Vânzările sub marca VW au crescut cu 1% în perioada ianaurie-octombrie, la 4,89 milioane de mașini.

Mercedes-Benz rămâne lider pe piața auto premium după primele zece luni CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz rămâne lider pe piața auto premium după primele zece luni

Grupul german este investigat în mai multe țări, după ce în toamna anului trecut a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, dintre care aproximativ 8,5 milioane în Europa, cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

În iulie, VW a anunțat că, în urma scandalului, va plăti 15,3 miliarde de dolari în SUA, suma incluzând 10 miliarde de dolari care vor ajunge la proprietari și fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice. Pe de altă parte, CEO-ul companiei, Matthias Mueller, a respins solicitările ca producătorul auto să despăgubească clienții europeni așa cum s-a întâmplat în SUA.

Grupul auto profită de legislația diferită din Europa, care scade șansele clienților europeni să primească despăgubiri, așa cum se întâmplă în SUA. Dificultățile care împiedică realizarea unui acord similar și în UE sunt legate, printre altele, de faptul că legislația nu permite, în unele state membre, procesele colective.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
volkswagen
skoda
china
europa
emisii