Volkswagen anunță schimbări majore pe piața din China. Se înființează Consiliul Chinei, condus de manageri de top

Volkswagen anunță schimbări majore pe piața din China. Se înființează Consiliul Chinei, condus de manageri de top
scris 17 iun 2022

Grupul auto Volkswagen și-a propus să recucerească terenul pierdut pe cea mai mare piață de automobile a lumii, China, și să abordeze diferit producția și vânzările de acolo, cu o structură organizațională nou și o linie de manageri de top.

Activitățile din China ale grupului Volkswagen vor prelua, de la 1 august, noua structură de conducere și de organizare, care va permite luarea de decizii mai rapide, cooperarea între mărcile grupului și integrarea mai bună a companiilor locale create împreună cu parteneri chinezi.

Întreaga activitate a VW Group în China va fi coordonată de Ralf Brandstatter, cel care a condus până acum marca VW și, pentru o scurtă perioadă, grupul de mărci de volum ale grupului. El va fi membru al Comitetului Executiv al VW Group cu responsabilitate China, fiind în același timp șeful consiliului regional chinez, structură care va lua deciziile-cheie în regiune pentru toate mărcile și în strânsă cooperare cu companiile de tip joint-venture.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent

„Ne repoziționăm pe cea mai importantă piață a noastră din întreaga lume pentru a ne alinia produsele și tehnologiile și mai rapid și mai consecvent cu dorințele clienților noștri chinezi”, a declarat șeful VW Group China, Ralf Brandstatter.

Marca VW va fi condusă pe piața chineză de Stefan Mecha, care va avea în același timp poziția de director de vânzări pentru întreg grupul în China. Mecha vine din Rusia, unde a condus activitățile grupului până la decizia suspendării activităților pe această piață. „Stefan Mecha este unul dintre managerii noștri cei mai experimentați și de renume internațional. Are un palmares internațional remarcabil în Brazilia, Africa de Sud și cel mai recent în Rusia. Stefan a demonstrat impresionant ca poate extinde afacerea in mod durabil si cu succes chiar si in cele mai dificile conditii”, spune Brandstätter.

Chief Technology Officer al VW Group China a fost numit Marcus Hafkemeyer, un german cu experiență în tehnologie, care a fost până acum Executive Strategy Advisor la Huawei Automotive din Shanghai.

FOTO Realitate augmentată pentru mașinile Dacia, plus echipamente în premieră pe Duster: oglinzi electrice și senzori de ploaie CITEȘTE ȘI FOTO Realitate augmentată pentru mașinile Dacia, plus echipamente în premieră pe Duster: oglinzi electrice și senzori de ploaie

„Suntem încântați să-i urăm bun venit lui Marcus Hafkemeyer, un expert remarcabil în automobile și digitalizare, care are sediul în prezent în Shanghai. Marcus a lucrat cu companii de automobile chineze de mulți ani și, prin urmare, are o experiență vastă cu oportunitățile specifice de dezvoltare locală și nevoile clienților chinezi.” a transmis Brandstatter.

„Prin noua structură din China, punem bazele unui management puternic și integrat al activităților grupului nostru, în strânsă cooperare cu companiile noastre mixte. Regiunea Chinei va avea mult mai multă autoritate decizională și independență. În acest fel, ne aliniem serviciile, tehnologiile și produsele și mai rapid și mai consecvent cu nevoile specifice ale clienților noștri locali”, a mai spus Ralf Brandstätter.

În structura independentă numită Consiliul Chinei vor fi reprezentați directorii generali regionali ai Audi, CARIAD și Volkswagen Passenger Cars, precum și reprezentanți ai departamentelor importante.

Grupul Volkswagen a livrat în 2021 3,3 milioane de vehicule pe piața din China, în scădere cu 14 procente față de anul anterior, în special din cauza restricțiilor determinate de pandemie și din cauza crizei de semiconductori. În 2022, după cinci luni, scăderea s-a adâncit, la 28,5%, cauza principală fiind carantina extinsă impusă de guvernul chinez în anumite regiuni, dar și criza de semiconductori. Cu 1,1 milioane de vehicule în 5 luni, VW a pierdut deja peste 400.000 de vehicule pe această piață, iar ritmul anual ar putea conduce la o scădere de peste 600.000 de mașini la finalul anului, comparativ cu anul precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw china
structura conducere vw
ralf brandstatter