În Canada, știrile vor fi blocate pe Instagram și Facebook ca urmare a intrării în vigoare unei legi care le impune platformelor sociale să plătească pentru știrile afișate.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Așa cum au promis / amenințat în momentul în care noua lege era doar un proiect de lege în dezbatere, Meta început să blocheze afișarea știrilor în Canada pe Facebook și Instagram.
Asta pentru că în Canada tocmai a intrat în vigoare o nouă lege, numită Online News Act, care le impune rețelelor sociale să negocieze plătirea publicațiilor de presă pentru materialele afișate.
La fel ca în Australia, legiuitorii au apelat la această soluție, având în vedere veniturile din reclame în scădere ale presei locale.
Meta a avertizat încă de acum câteva luni că va prefera să blocheze tot ce înseamnă știre pe propriile platforme, decât să plătească pentru afișarea acestora, iar acum arată că se ține de cuvânt.
În aceste condiții, publicațiile se vor confrunta și cu scăderea traficului din Facebook, care, în fapt, este și folosit ca instrument de șantaj tacit de gigantul american.
Același lucru este așteptat să-l facă și Google cât de curând. Cele două companii americane atrag împreună în jur de 80% din veniturile generate de reclamele digitale.