Aplicațiile de Android care folosesc subscripții vor plăti 15% către Google, în vreme ce comisioanele pentru serviciile de streaming pot scădea și până la 10%.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Sub presiunea autorităților și a dezvoltatorilor de aplicații, Google anunță o reduce a comisioanelor, însă este una care care va face ca unii dezvoltatori să se simtă discriminați și dezavantajați.
CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientăÎn primul rând, Google va reduce la 15% comisionul doar pentru aplicațiile care funcționează pe un model de business bazat pe subscripție. Acestea vor plăti la jumătate decât până acum.
Asta înseamnă că de reducerea comisionului nu vor beneficia aplicațiile cu preț unic de vânzare, ci doar cele care își vând serviciile pe baza unui abonament lunar ori anual.
În al doilea rând, doar anumite categorii de aplicații, precum cele de streaming și cărți electronice, ar putea ajunge să plătească și mai puțin.
CITEȘTE ȘI Cum previi picarea site-ului în cazul creșterilor masive de traficAici Google este și mai vag. Nu se știe clar ce aplicații intră aici, ci doar că dezvoltatorii vor afla după ce vor aplica pentru reducerea de comision. De asemenea, nu este clar cât va fi comisionul și pe baza căror criterii va fi stabilit. Google spune doar că acesta poate scădea până la 10%.
Deși este vorba de reducerea comisioanelor, în principii un lucru bun pentru dezvoltatori, felul în care Google ia aceste decizii arată, însă o dată, câtă putere discreționară are gigantul american și cât de ușor poate influența, în bine sau rău, milioane de alte business-uri.