Vodafone nu își mai face reclamă în publicațiile și pe site-urile care promovează știri false și discursuri instigatoare la ură

Vodafone nu își mai face reclamă în publicațiile și pe site-urile care promovează știri false și discursuri instigatoare la ură
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 6 iun 2017

Vodafone vrea să împiedice apariția reclamelor și a altor materiale care promovează serviciile grupului britanic de telecomunicații în publicațiile din online și print dedicate “creării și distribuției discursurilor instigatoare la ură și a știrilor false”, anunțând noi reguli la nivel global.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit grupului britanic, furnizorii de servicii publicitare, inclusiv Google și Facebook, trebuie să ia “toate măsurile necesare” pentru a se asigura că reclamele la Vodafone nu apar alături în publicațiile sau pe platformele de social media care promovează discursuri instigatoare la ură și știri false ("fake news").

Compania definește discursul instagator la ură drept un discurs ce urmărește, în mod deliberat, să degradeze femeile sau minoritățile vulnerabile, iar știrile false drept informații prezentate ca fiind bazate pe fapte (spre deosebire de satiră sau opinii), dar care nu au o sursă primară credibilă, cu scopul de a înșela cititorii.

Universitatea Harvard a anulat admiterea unor studenți care au publicat meme-uri obscene pe Facebook CITEȘTE ȘI Universitatea Harvard a anulat admiterea unor studenți care au publicat meme-uri obscene pe Facebook

“Discursul instigator la ură și știrile false amenință să submineze principiile respectului și încrederii care leagă între ele comunitățile. Nu vom tolera ca brandul Vodafone să fie asociat cu un asemenea tip de conținut abuziv și dăunător”, spune Vittorio Colao, directorul general al Vodafone Group.

Pentru a preveni apariția reclamelor la serviciile proprii în publicațiile care promovează discursuri instigatoare la ură și știri false, rețeaua de agenții publicitare a grupului Vodafone, condusă de WPP, va verifica, împreună cu Google și Facebook, conținutul publicațiilor, pentru a se asigura că reclamele apar “doar în publicațiile identificate ca fiind cel mai puțin probabil să distribuie conținut dăunător”, arată grupul britanic într-un comunicat.

Măsurile anunțate de Vodafone nu vor fi folosite pentru a restricționa accesul cititorilor sau utilizatorilor la conținutul respectivelor publicații și site-uri.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
stiri false
fake news
reclame
publicitate
discurs instigator la ura
facebook
google