EXCLUSIV FOTO Ion Comuși, proprietarul CDI, unul dintre cei mai mari transportatori rutieri de persoane din România, ia în calcul valorificarea platformei din Baicului

EXCLUSIV FOTO Ion Comuși, proprietarul CDI, unul dintre cei mai mari transportatori rutieri de persoane din România, ia în calcul valorificarea platformei din Baicului
Alexandru Urzică
Alexandru Urzică
scris 16 nov 2021

O companie a CDI Transport Intern și Internațional, unul dintre cei mai mari transportatori rutieri de persoane din România, analizează potențialul imobiliar al platformei pe care o deține în zona Baicului din București, pentru a o putea vinde în cazul unei oferte. Transportatorul a mai avut discuții în acest sens, dar neconcretizate. În zonă sunt în pregătire alte proiecte care propun construcția a câteva mii de apartamente.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Compania omului de afaceri Ion Comuși are deja avizul pentru desființarea, într-o primă etapă, a construcțiilor existente pe teren și, într-o etapă ulterioară, elaborarea, avizarea și aprobarea documentației de urbanism PUZ pentru construirea unui ansamblu de clădiri cu funcțiune mixtă de spații comerciale, birouri și locuințe coletive cu un regim de înălțime de 2S+P+Mz+14E. Amplasamentul vizat este sediul central al companiei CDI de pe Șoseaua Electronicii, 48, care ocupă un teren de peste 18.000 de metri pătrați și care mai cuprinde service-ul transportatorului, un poligon pentru motociclete și un teren de sport.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

„Nu vrem să renunțăm la sediul companiei din Baicului. Noi am depus niște acte în vederea construcției unei benzinării și a unei spălătorii auto acolo, pentru a ne rentabiliza activitatea. Momentan nu suntem interesați de investiții imobiliare. Certificatul obținut este pentru a ne informa cu privire la ce se poate construi. Dacă avem vreo propunere din partea vreunui dezvoltator, o analizăm. Au fost niște discuții vis-a-vis de dezvoltare imobiliară aici, dar nu s-a întâmplat nimic. Acum nu avem nicio propunere. Noi nu vom dezvolta, pentru că nu suntem dezvoltatori imobiliari. Avem unde să ne mutăm activitatea de aici, avem mai multe soluții“, a declarat, pentru Profit.ro, Ion Comuși, proprietarul CDI Transport Intern și Internațional.

Raportat la un Coeficient de Utilizare a Terenului de 3,6, cât se solicită în zonă, pe terenul CDI pot fi construite circa 800 de apartamente. Peste drum de service-ul CDI, sunt în diferite etape de autorizare trei proiecte rezidențiale. Unul este al milionarului israelian Ron Izaki, proprietarul Atlas Estates, care vizează realizarea unui ansamblu rezidențial cu 725 de apartamente în locul fostei fabrici de ulei Solaris. Învecinat este un lot pe care producătorii saltelelor Green Future îl pregătesc pentru construcția a 400 de apartamente, iar pe altă latură este un teren al Sintofarm, care a proiectat aici un ansamblu rezidențial cu 3 clădiri cu 29 de etaje, 3 clădiri cu 19 etaje, 5 clădiri cu 14 etaje, 5 clădiri cu 6 etaje și 8 de 4 etaje, potrivit documentațiilor.


În zona Obor sunt proiectate o serie de alte dezvoltări imobiliare pe foste sau actuale platforme industriale printre care se numără Aversa, Mecanica Fină, Diasfin, Carmesin și Izolatorul.


CDI Transport Intern și Internațional traversează o perioadă dificilă cauzată de pandemie. Afacerile transportatorului s-au înjumătățit anul trecut, la 20,4 milioane de lei, iar numărul de angajați a scăzut cu aproape 40%, la 190 de persoane.

„Au crescut costurile: prețul motorinei, asigurările. Este foarte greu, însă încet ne revenim“, spune Comuși. Compania sa are o flotă de peste 250 de autovehicule și stații proprii de alimentare cu combustibil.

Ilie Comuși, fratele lui Ion Comuși, deține și fabrica de autobuze C&I Eurotrans XXI, prima firmă din România autorizată să facă transformări de caroserie, proprietarii brandului Cibro.

CDI Transport Intern și Internațional s-a denumit în trecut C & I Comserv. Brandul C&I a fost înființat de frații Comuși și cumpărat de familia Avram, cu activități în transportul de persoane și imobiliare prin C&I Grup International.

Cerere de locuințe

În primul semestru din acest an au fost date în folosință 31.355 de locuințe la nivel național, cu 5,3% mai multe față de perioada similară a anului trecut. Doar în regiunea București-Ilfov au fost terminate aproape 8.700 de locuințe, în creștere cu circa 2% față de primul semestru din 2020, când a fost stabilit un record absolut de livrări al ultimilor 30 de ani, potrivit datelor colectate de Profit.ro de la Institutul Național de Statistică.

EXCLUSIV Dezvoltatorul imobiliar Vibe Properties, înființat de Michael Israeli și divizia de investiții a CITR, s-a divizat, acționarii și-au împărțit proiectele imobiliare. Israeli are noi asociați și pregătește alte proiecte CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dezvoltatorul imobiliar Vibe Properties, înființat de Michael Israeli și divizia de investiții a CITR, s-a divizat, acționarii și-au împărțit proiectele imobiliare. Israeli are noi asociați și pregătește alte proiecte

Numărul tranzacțiilor imobiliare din România a fost scăzut, considerabil, cu 27% în luna octombrie, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ajungând la circa 60.000 de contracte, după ce în luna corespondentă din 2020 s-a raportat cel mai mare volum lunar de contracte încheiate în ultimii 3 ani. Aceasta este prima scădere din iulie anul trecut și până acum, potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară analizate de Profit.ro. În ciuda acestei scăderi punctuale, primele 10 luni ale anului au cunoscut o evoluție pozitivă de peste 21%, comparativ cu perioada corespondentă din 2020.

Volumul de tranzacții din 2020 a fost cu circa 12% peste cel din 2019, după ce în  trimestrul al treilea din an s-a recuperat mult din decalajul apărut în primele cinci luni. Astfel, volumul anual a reintrat pe creștere, după ce în 2019 s-au înregistrat cu 4,1% mai puține tranzacții decât în 2018, iar în 2018 cu 10,2% mai puține decât în 2017.

Infografic realizat de Alexandru Urzică
viewscnt
Afla mai multe despre
ion comusi
cdi transport intern si international
c&i
ilie comusi