ANAF pregătește angajări masive

ANAF pregătește angajări masive
scris 20 dec 2021

ANAF intenționează să angajeze în 2022 cel puțin 300 de persoane prin recrutare externă, pentru a acoperi zone deficitare sau domenii noi de activitate - statisticieni, specialiști în IT, econometrie sau în analiza datelor. ANAF nu a mai derulat un concurs de recrutare de personal din sursă externă începând din 2016, cu excepția unui concurs desfășurat în 2018 exclusiv pentru Vama Galați, conform datelor Profit.ro. Numărul de angajați este în scădere de mai mulți ani, timp în care Fiscul și-a acoperit parțial din posturile rămase vacante apelând la transferuri de la alte instituții.

"Recrutarea externă de personal (minim 300 posturi) cu competențe adecvate, capabil să raspundă exigențelor unei administrații moderne, urmărind în primul rând întinerirea aparatului fiscal și asigurarea de personal pe zone deficitare sau domenii noi de activitate - statisticieni, specialiști în IT, econometrie sau în analiza datelor", este una dintre prioritățile ANAF în 2022 în domeniul resurselor umane.

Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies CITEȘTE ȘI Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies

ANAF a avut o tentativă de recrutare externă și în vară, dar a anulat concursul respectiv.

La mijlocul acestui an, ANAF avea, potrivit datelor Profit.ro, 22.600 de angajați și aproape 3.000 de posturi vacante. Numărul de angajați este în scădere constantă de mai mulți ani.

Astfel, potrivit datelor Profit.ro, la jumătatea acestui an, numărul posturilor vacante din cadrul ANAF era de 2.970, aproape 12% dintr-un  total de 25.582 posturi bugetate. Astfel, numărul angajaților se situa la 22.612 la mijlocul anului, în scădere cu peste 300 de persoane față de jumătatea anului trecut.

Aproape trei sferturi dintre cei peste 22.000 de angajați ai ANAF sunt vaccinați anti-COVID-19. Instituția a luat în ultimii aproape doi ani măsuri pentru limitarea efectelor pandemiei, printre care trecerea unor angajați în regim de telemuncă, mai mulți în perioadele în care situația la nivel național privind pandemia se înrăutățea. De asemenea, ANAF a încercat să dezvolte serviciile de interacțiune la distanță cu plătitorii de taxe și să limiteze prezența acestora în unitățile instituției.

Organizarea și funcționarea ANAF în context pandemic a vizat problematici cum ar fi, telemunca, utilizarea noilor dispozitive electronice în contextul telemuncii, promovarea instrumentelor de comunicare on line, atât pentru comunicarea internă, cât și cea externă, analiza canalelor de comunicare externă și proiectarea măsurilor viitoare prin care se vizează extinderea utilizării instrumentelor electronice de către administrația fiscală.

De exemplu, în octombrie, în contextul reglementărilor adoptate de autorități, ANAF a pregătit restricții stricte în ce privește accesul contribuabililor în unitățile Fiscului.

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
angajati
angajari
concurs anaf
recrutare anaf