EXCLUSIV Președintele ANAF pregătește în Spațiul Privat Virtual două facilități pentru firme, care vor schimba relația acestora cu Fiscul

EXCLUSIV Președintele ANAF pregătește în Spațiul Privat Virtual două facilități pentru firme, care vor schimba relația acestora cu Fiscul
scris 7 apr 2017

ANAF va anunța în perioada următoare extinderea Spațiului Privat Virtual (SPV), în prezent disponibil doar persoanelor fizice, astfel încât să permită utilizarea serviciului și de către firme. SPV va face mai ușoare pentru persoanele juridice schimburile de documente cu Fiscul, printre acestea și evidențierea neconcordanțelor rezultate din Declarația 394 și accesarea de documente precum fișa pe plătitor, a declarat pentru Profit.ro președintele ANAF, Bogdan Stan.

Accesul la unele documente va necesita, însă, și schimbări legislative.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Cele două facilități ale Spațiului Privat Virtual pentru firme se află în topul măsurilor solicitate de către contabili.

ANAF lucrează în prezent la pregătirea Spațiului Privat Virtual pentru persoane juridice, urmând ca lansarea să fie la o dată ulterioară. Extinderea serviciului este parte a priorităților conducerii ANAF pentru îmbunătățirea relației dintre Fisc și contribuabili.

"Direcția Generală de Tehnologia Informației a extins sistemul informatic SPV și pentru persoane juridice, în care vor fi disponibile, când legislația o va permite, mai multe documente, printre care și fișa pe plătitor, duplicate ale declarațiilor înregistrate in bazele de date ANAF, conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică", a anunțat președintele ANAF pentru Profit.ro.

CITEȘTE ȘI ANAF a colectat în primul trimestru 50,4 miliarde lei, cu 1,3% peste încasările de anul trecut

De asemenea, Fiscul va introduce o aplicație în care contabilii vor putea identifica neconcordanțe în Declarația 394 (clienți și furnizori).

"În sistemul informatic SPV pentru persoane juridice va fi disponibilă contribuabililor o aplicație în care vor fi evidențiuate tranzacțiile comune cu partenerii, dar și eventuale neconcordanțe între cele declarate de cele două părți în D394", a afirmat Bogdan Stan.

Fișa pe plătitor ține evidența impozitelor, taxelor și contribuțiilor datorate și plătite bugetului general consolidat, în timp ce D394 este o declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național aferente perioadei de raportare precedente (lună, trimestru etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA).

Problema a fost prezentată șefului ANAF de către Profit.ro în urma discuțiilor cu experți contabili și consultanți activi pe grupul Tax Advisors Group de pe Facebook.

Ce oferă în prezent Spațiul Privat Virtual persoanelor fizice

Spațiului Privat Virtual este un serviciu disponibil, în prezent, doar persoanelor fizice. Acestea pot alege să primească, prin intermediul acestui serviciu, acte administrative fiscale emise în formă electronică de Fisc, precum și alte documente. La rândul lor, contribuabilii pot transmite, prin intermediul SPV: declarațiile fiscale, contractele de cedare a folosinței bunurilor, precum și diverse cereri sau sesizări.

Contribuabilii persoane fizice care se înregistrează în prezent cu un cont în Spațiul Privat Virtual trebuie să fie, însă, atenți și să-l verifice periodic, întrucât toate actele fiscale transmise de ANAF unei persoane în acest mod sunt considerate ca fiind comunicate oficial.

Spațiul Privat Virtual - poți comunica mai ușor cu ANAF, dar trebuie verificat periodic CITEȘTE ȘI Spațiul Privat Virtual - poți comunica mai ușor cu ANAF, dar trebuie verificat periodic

În ianuarie, când a anunțat viitoarea extindere a Spațiului Privat Virtual la persoanele juridice, ANAF a precizat că prin SPV pot fi comunicate următoarele categorii de documente:

  • automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligații de plată accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecției fiscale, etc.), actele de executare (somații) și alte acte emise de MFP - ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificări, înștiințări, aviz de inspecție fiscală etc;
  • documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit, certificatul de cazier fiscal și altele
  • informații cu privire la obligațiile de plată ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entități fără personalitate juridică;
  • declarațiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală (cerere de informații despre contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale, cereri de audiență, sesizări, petiții, reclamații, solicitări de informații publice etc);
  • "Buletinul informativ" , care conține informații publice atât cu caracter fiscal, cât și nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunțuri de valorificare a bunurilor, anunțuri de achiziții de bunuri și servicii, etc.).
viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
anaf
bogdan stan
d394
firme
spatiul privat virtual