Proprietarul PRO TV: "OUG anti-lăcomie" din România ne poate afecta veniturile din publicitatea telecom. Nu e o evoluție pozitivă, dar ordonanța ar putea fi și abrogată sau atenuată

Proprietarul PRO TV: "OUG anti-lăcomie" din România ne poate afecta veniturile din publicitatea telecom. Nu e o evoluție pozitivă, dar ordonanța ar putea fi și abrogată sau atenuată
scris 8 feb 2019

OUG nr. 114/2018, adoptată de Guvern la finalul anului trecut și care a introdus și o taxă anuală de 3% pe cifra de afaceri a companiilor din industria de telecomunicații, pe lângă măsuri de supraimpozitare a băncilor și companiilor energetice, ar putea afecta businessul din România al Central European Media Enterprises (CME), proprietarul Pro TV, prin reducerea veniturilor din publicitatea cumpărată de jucătorii din telecom, spune directorul financiar al companiei, David Sturgeon.

CME a obținut anul trecut venituri de 201,5 milioane dolari pe piața românească, în urcare cu 5,4% în termeni reali comparativ cu 2017. La un curs de schimb constant, veniturile CME în România au crescut cu 3,2% în 2018, de la 191,2 milioane dolari în anul anterior. Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a urcat cu 16,8% în termeni reali și cu 14% la un curs valutar stabil, până la aproape 85,74 milioane de euro.

"Dintre industriile afectate de ordonanță, telecomul și industria bancară sunt cele mai relevante pentru piețele de publicitate. Industria telecom are o pondere mare în veniturile din advertising. Băncile, mai puțin, am remarcat anul trecut un declin al achizițiilor din partea companiilor de servicii financiare. Este prea devreme să spunem ce se va întâmpla realmente, dar clar, nu e o evoluție pozitivă, punct, taxele sectoriale și impactul general asupra sentimentului pieței etc. Și, în mod evident, există și posibilitatea ca ordonanța să fie abrogată sau atenuată (rolled back – n.r.), pentru că nimeni nu știe exact ce efect va avea asupra economiei în ansamblu", a spus Sturgeon, întrebat dacă a remarcat vreun efect al OUG 114 asupra comportamentului advertiserilor, cum ar fi vreo reducere a cheltuielilor lor.

BNR explică decizia de menținere a dobânzii cheie. Inflația va continua să scadă, incertitudini și riscuri fiind aduse de noile măsuri fiscale și bugetare și de nefinalizarea bugetului CITEȘTE ȘI BNR explică decizia de menținere a dobânzii cheie. Inflația va continua să scadă, incertitudini și riscuri fiind aduse de noile măsuri fiscale și bugetare și de nefinalizarea bugetului

România a fost anul trecut a doua cea mai performantă piață pentru CME, după Cehia, unde grupul de media a raportat venituri de circa 234 milioane de euro și un rezultat OIBDA de 94,57 milioane de euro.

CME deține în România posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International și MTV România, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească este inclus și postul PRO TV Chișinău, din Republica Moldova.

La nivel internațional, veniturile CME au crescut cu 9,5% (+5,3% la un curs stabil) anul trecut, până la 703,9 milioane de euro. Profitul net s-a majorat de peste trei ori, la 157,7 milioane de euro, de la 49,7 milioane de euro în 2017.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
cme
pro tv
taxa pe lacomie
oug 114
taxa anuala telecom
venituri publicitate
venituri advertising
cheltuieli publicitate