Din totalul vânzărilor de 54 de milioane de euro estimate de către agenția de turism Eximtur pentru acest an, vacanțele pe litoralul românesc reprezintă 10 milioane de euro, în creștere cu 8% comparativ cu anul anterior, a anunțat compania. Creșterea de vânzări pentru alte destinații în România este de peste 50%, stațiunile balneare clasice fiind în top.
Zona Mamaia - Năvodari ocupă primul loc în vânzările Eximtur pentru litoral, cu o creștere cu peste 2% față de anul trecut, la peste 4 milioane euro. Sudul litoralului crește constant, raportul între Mamaia - Năvodari și restul stațiunilor fiind de 50% la 50%, pentru prima dată în ultimii 5 ani.
Față de anul trecut, Venus înregistrează o creștere cu peste 13%, Eforie Nord - peste 28%, Jupiter - cu peste 38%, Neptun - peste 10%, Costinești - peste 10% și Mangalia - peste 38%. Vânzările pentru sud au crescut accelerat datorită investițiilor noi, a raportului calitate - preț și a deschiderii spre colaborare cu turoperatorii din partea hotelierilor.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

"Voucherele de vacanță au susținut creșterea vânzărilor de sejururi pe litoral. Până la finalul lunii iulie, Eximtur a vândut vacanțe pe vouchere de vacanță de peste un milion de euro, în mare majoritate pentru litoral", a declarat Lucia Nora Morariu, președintele Eximtur.
Valoarea medie a pachetului pentru litoral a fost de 760 lei/turist în sezonul 2017. Pe stațiuni, valoarea medie a pachetului a fost: Mamaia: 894 de lei, Venus: 910 lei, Eforie Nord: 658 de lei, Saturn: 680 de lei, Jupiter: 636 de lei, Neptun: 534 de lei, Olimp: 538 de lei, Mangalia: 1.185 de lei, Costinești: 585 de lei, Eforie Sud: 351 de lei, Cap Aurora: 616 lei, Techirghiol: 941 de lei, Năvodari: 2.758 de lei, 23 August: 1.092 de lei, Vama Veche: 467 de lei.
Compania de călătorii Eximtur, înființată în 1993, deține 28 de agenții proprii și francizate, în 19 orașe din România. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: business travel și organizare evenimente(www.eximtur.ro/business), leisure travel (www.eximtur.ro), incoming (www.romaniaforall.com) și școala de turism. Divizia Eximtur Business este prezentă în patru centre urbane importante: București, Cluj-Napoca, Timișoara și Sibiu.
La finalul anului 2016, compania avea 156 angajați. Anul trecut, EXIMTUR a deservit un număr de 236.000 de clienți și a plătit statului român taxe și impozite în valoare de peste 1 milion de euro. Din 2016, compania a devenit partener pentru România al rețelei globale de business travel - UNIGLOBE Travel International, cu sediul central în Vancouver, Canada, care activează în domeniul business travel și leisure travel de mai bine de 30 de ani, deservind la nivel global, un portofoliu de clienți din peste 60 de țări, de pe 6 continente.