Cât câștigă Ferrari dintr-o mașină. Cea mai profitabilă marcă din industria auto își majorează profitul cu ajutorul clienților care au plătit mai mult pe opționale

Cât câștigă Ferrari dintr-o mașină. Cea mai profitabilă marcă din industria auto își majorează profitul cu ajutorul clienților care au plătit mai mult pe opționale
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 aug 2023

Brandul de lux Ferrari, controlat de familia Agnelli, acționari și în grupul Stellantis, a raportat o creștere importantă a profitului, pe fondul majorării vânzărilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ferrari a înregistrat o încetinire a vânzărilor în al doilea trimestru al acestui an, cu aproape 2 procente, ceea ce înseamnă 63 de automobile mai puțin decât în trimestrul similar din 2022, însă veniturile companiei s-au majorat, cu aproape 200 de milioane de euro, ca urmare a prețurilor mult mai mari de tranzacționare. Brandul italian a livrat 3.392 de automobile sport, care au generat 1,47 miliarde de euro venituri și un profit operațional de 589 de milioane de euro, corespunzător unei marje de 40%. Valoarea EBIT s-a ridicat la 437 milioane de euro, adică 29,7% din vânzări, astfel că Ferrari rămâne cea mai profitabilă companie din industria auto. Creșterea EBIT a fost de 35,4% în trimestrul al doilea al acestui an, corespunzător unui plus de 114 milioane de euro.

Piața de autoturisme din România a atins un nou record. Tesla Model Y a depășit vânzările Jogger CITEȘTE ȘI Piața de autoturisme din România a atins un nou record. Tesla Model Y a depășit vânzările Jogger

Pe întreg semestrul, Ferrari a înregistrat venituri de 2,9 miliarde euro, cu 426 de milioane mai mult decât în anul anterior, în plină criză de semiconductori, creșterea fiind de 17 procente. Profitul operațional a ajuns astfel la 1,12 miliarde euro, ceea ce înseamnă că a crescut cu 30 de procente, corespunzător unui plus de 257 de milioane de euro și unei marje de 38,8%. Valoarea EBIT pe cele șase luni a fost de 822 de milioane, de asemenea cu 30% mai mare decât cea din 2022, asigurând o marjă de 28,3% pentru brand. Profitul net raportat de companie pentru prima jumătate de an este de 631 de milioane de euro, cu 29% peste cel din semestrul 1 al anului anterior.

În total, compania a livrat 6.959 de de automobile în perioada ianuarie – iunie, cu 4% mai multe mașini, rezultatul fiind pozitiv ca urmare a creșterii din primul trimestru al anului.

Prețul mașinilor Ferrari a crescut în 2023, în urma strategiei adoptate de companie, ceea ce a dus un câșitg majorat pe vehicul vândut. Valoarea medie a unui automobil Ferrari facturat în 2023 a fost de 417.157 euro, iar profitul net realizat a fost de 90.600 de euro pentru fiecare automobil. În urmă cu un an, valorile erau ceva mai mici: 369.370 de euro preț de tranzacționare și 73.068 profit net pe vehicul. Sumele utilizate la calcule includ și veniturile din sponsorizări și vânzări de motoare (peste 300 milioane euro).

Piața de autoturisme din România a atins un nou record. Tesla Model Y a depășit vânzările Jogger CITEȘTE ȘI Piața de autoturisme din România a atins un nou record. Tesla Model Y a depășit vânzările Jogger

"Al doilea trimestru s-a încheiat cu rezultate financiare excepționale, evidențiind marje puternice. Livrările reflectă un mix bogat de produse, în timp ce continuăm să gestionăm un registru de comenzi foarte puternic în toate zonele geografice. Decizia de a revizui orientările în sens ascendent a fost sprijinită în special de rezultatele uimitoare în ceea ce privește personalizările", a declarat Benedetto Vigna, CEO Ferrari. Personalizările la care se referă șeful Ferrari sunt echipamentele opționale pe care clienții le instalează pe mașinile lor în momentul configurării și care în acest an au cunoscut o creștere neașteptată.

Pe piața principală, Europa și Orientul Mijlociu, vânzările s-au ridicat la 3.172 de mașini, aproape jumătate din totalul înregistrat, în timp ce în America vânzările au scăzut ușor în trimestrul al doilea, cu aproape 200 de mașini, dar a rămas pe creștere pe întreg semestrul (1.831 vehicule, +7%). Scăderi au fost înregistrat și în China și în regiunile asiatice, în trimestrul secund, dar cu creștere pe întreg intervalul (735 mașini în China și 1.221 în Asia – Pacific).

Constructorul italian de mașini sport și-a îmbunătățit previziunile pentru acest an, cu 2,2 miliarde euro profit operațional, la venituri în creștere de 5,8 miliarde de euro. Marja operațională a rămas neschimbată, la 38%.

viewscnt
Afla mai multe despre
ferrari
rezultate ferrari
vanzări ferrari
profit record ferrari