Ford renunță la vânzările în sistem agenție

Ford renunță la vânzările în sistem agenție
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 apr 2024

După ce amânase introducerea sistemului de vânzări de tip agenție, Ford a decis să renunțe la acest sistem de vânzări, care ar fi permis controlul mai bun al prețurilor, dar ar fi pus o presiune pe rețeaua de dealeri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Profit News TV - Maraton Fonduri Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC Bank, Fabrica de Consultanță.
11 iunie - Medika TV - Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
12 iunie - Profit News TV - Maraton Energie
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Ford s-a numărat printre companiile care au luat în calcul și și-au făcut planuri cu sistemul de distribuție de tip agenție, în locul dealerilor actual care funcționează cu stocuri proprii, dar se pare că testele și calculele nu au condus la rezultatele dorite.

VIDEO Primăria Iași cumpără tramvaie noi de la Bozankaya CITEȘTE ȘI VIDEO Primăria Iași cumpără tramvaie noi de la Bozankaya

Sistemul de vânzări de tip agenție funcționează pe bază de comision pentru fiecare vânzare, în condițiile în care lista de prețuri este cea stabilită de producător, iar reducerile ocazionale sunt excluse, dacă nu sunt acordate de fabrică. Pentru un dealer din rețea marele avantaj este faptul că nu mai este nevoit să investească în stocuri, dar pierde orice control al pieței, începând de la stabilirea prețurilor și terminând cu marja de profit.

Ford a testat acest sistem în Olanda și își propusese să-l extindă pas cu pas și în celelalte țări. Apoi a anunțat că va amâna introducerea lui pentru câțiva ani, până în 2026. Acum însă un nou anunț precizează că Ford va folosi un nou sistem.

Anna Lena Strigel, cea care coordonează vânzările Ford pentru divizia Model e în Europa, adică tot ce înseamnă mașini electrice, a avansat în presa britanică termenul de „franciză avansată” care va înlocui modelul de tip agenție. Nu este foarte clar ce înseamnă acest model, dar el se armonizează cu planurile Ford de a vinde doar automobile electrice în Europa, în viitor.

Stellantis începe exporturile de mașini Leapmotor în prima țară din lume CITEȘTE ȘI Stellantis începe exporturile de mașini Leapmotor în prima țară din lume

Mai multe companii auto din Europa au întâmpinat dificultăți în implementarea planurilor de trecere la modelul de tip agenție, în special din cauza opoziției dealerilor, care pierd din mână un instrument important strâns legat de profiturile lor, și anume prețul.

Apariția curentului de vânzări de tip agenție în industria auto europeană a fost adus de trecerea la propulsia electrică și de nevoia de control mai mare al prețurilor, pentru mașinile care au costuri foarte mari de producție și au nevoie de marje de profit foarte bine controlate.

Atât Stellantis, cât și BMW și Jaguar Land Rover și-au amânat planurile pentru acest model de business.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
vanzari agentie
retea dealeri ford