Toyota Motor Europe a anunțat că vânzările pe primele 9 luni ale acestui an au reușit să depășească semnificativ performanțele medii ale pieței auto de pe continent, cu circa 10 puncte procentuale.
Mărcile Toyota și Lexus au raportat un volum de 715.081 unități vânzute în intervalul ianuarie – septembrie, scăderea față de anul trecut diminuându-se în acest moment la 15%, în condițiile în care piața auto europeană înregistrează o scădere de 25% după trei trimestre. Rezultele bune se datorează motorizărilor hibrid, care au condus la o îmbunătățire a cotei de piață la 6,1%. În total, vehiculele echipate cu motorizări benzină – electric ale celor două mărci s-au ridicat la 372.893 unități, depășind 50% din vânzările companiei japoneze în Europa. În țările din vestul Europei, cota acestor motorizări a ajuns chiar la 63% din total.
Aceste cifre vin după un al treilea trimestru foarte bun, cu o creștere de 11,5%, generată în special de noile lansări, între care se remarcă noul Yaris, care a înregistrat un record al comenzilor pentru un model Toyota într-o singură lună, în toată istoria companiei.

„De la repornirea producției în mai, performanțele Toyota și Lexus s-au reîntors rapid datorită cererii mari de-a lungul întregii game și impulsului suplimentar dat de recenta lansare a noului Yaris”, a declarat Matt Harrison, vicepreședeinte executiv al Toyota Motors Europe. „În timp ce se mențin incertitudini privind pandemia, ne-am crescut prognozele pentru vânzările din 2020 la 975.000 de vehicule, presupunând că actualele condiții de piață se vor menține și în trimestrul patru”, a mai spus oficialul Toyota.
Marca Toyota a cumulat 664.157 unități livrate, iar cele mai vândute modele au fost Yaris (135.292 unități), RAV4 (106.137 unități), și Corolla (90.498 unități), care au acoperit 57% din vânzări. Vânzările hibride ale mărcii au reprezentat 61% în țările din vest, 23% în Europa de Est și 51% pe întreaga regiune.
Lexus a raportat 50.924 unități, în scădere cu 20%, cele mai vândute modele fiind RX, NX și UX, SUV-uri care au reprezentat 75% din total vânzări. Motorizările hibride au ajuns la 64% din vânzările europene, însă în țările din vestul continentului acestea au reprezentat aproape toate vânzările (99% din total).