Italia vrea să cumpere acțiuni la noua companie auto Stellantis, formată prin fuziunea Peugeot - Fiat

Italia vrea să cumpere acțiuni la noua companie auto Stellantis, formată prin fuziunea Peugeot - Fiat
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 ian 2021

Guvernul italian este interesat să cumpere acțiuni Stellantis, potrivit unor declarații ale ministrului adjunct al Economiei din Italia, la scurt timp după ce acționarii Fiat Chrysler și PSA au votat fuziunea celor două companii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Italia ar putea fi acționar în cadrul noii companii Stellantis, alături de guvernul francez, după cum susțin reprezentanții guvernului. Antonio Misiani, ministru adjunct al Economiei, a spus că „prezența statului italian în capitalul noului grup, similar celei a guvernului francez, nu poate și nu trebuie să fie tabu”, potrivit cotidianului La Republica.

Succes neașteptat, pe ultima sută de metri: Modelul românesc Dacia Sandero - cel mai vândut automobil din Spania pe întregul an CITEȘTE ȘI Succes neașteptat, pe ultima sută de metri: Modelul românesc Dacia Sandero - cel mai vândut automobil din Spania pe întregul an

Demnitarul a mai precizat că o posibilă achiziție are în vedere interesul național, ca urmare a faptului că Stellantis are o serie de unități de producție în Italia, însă a precizat că investiția ar avea nevoie de anumite condiții care în acest moment nu există. Franța deține un pachet de 6,2% din nou-creata companie Stellantis, a cărei naștere va fi parafată pe 16 ianuarie. Stellantis are la bază unitățile de de producție și mărcile companiei Fiat Chrysler Automobiles, care preia și activele Peugeot SA, în cadrul fuziunii. Cel mai mare acționar al Stellantis va fi familia Agnelli, prin vehiculul de investiții Exor.

Fiat, compania în jurul căreia a fost creat Fiat Chrysler Automobiles și care se va uni cu Peugeot SA, a fost fondată de Giovanni Agnelli și a mai avut, de-a lungul istoriei sale, mici pachete de acțiuni deținute de statul italian. Cea mai dificilă perioadă a fost imediat după terminarea celui de-al Doilea Război Mondial, când Agnelli a fost îndepărtat de la conducerea companiei de Comitetul Național de Eliberare, din cauza legăturilor cu guvernul lui Mussolini.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
psa
fca
fuziune psa fiat