Maserati vrea să iasă din criză cu investiții de 5 miliarde euro, modele electrice și un SUV nou

Maserati vrea să iasă din criză cu investiții de 5 miliarde euro, modele electrice și un SUV nou
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 oct 2019

Maserati și-a anunțat planurile de dezvoltare, care includ o investiție de 5 miliarde de euro ce ar trebui să contribuie la dezvoltarea producției, a electrificării modelelor mărcii și a producției de tehnologie pentru conducere autonomă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Maserati a anunțat că va produce noi modele, inclusiv electrice în uzinele din Modena, Cassion și Torino. Compania a mai precizat că toate automobilele Maserati vor fi 100% fabricate în Italia și vor adopta propulsia hibrid și electrică, acestea din urmă având, pe lângă dinamica specifică mărcii, o autonomie crescută și capacități de încărcare ultra-rapidă.

Maserati a anunțat și câteva din modelele viitoare, între care un vehicul sport electric și un SUV nou. Mașina sport va fi produsă în Modena, unde se va tehnologiza linia de producție pentru a putea asambla vehicule electrice. Despre modelul sport nu au fost transmise detalii, astfel că ar putea fi o supriză pentru marca italiană de lux, însă se știe că va avea o versiune alimentată cu benzină, posibil anul viitor, înainte de lansarea versiunii electrice.

Noul SUV va fi produs în uzina din Cassino, alături de SUV-ul Alfa Romeo, Stelvio, unde va fi asamblată o nouă linie de producție, în urma unei investiții de 800 milioane de euro. SUV-ul va fi de mici dimensiuni, sub actualul SUV Levante, și va avea și propulsie electrică. Va fi un rival pentru Porsche Macan și va fi lansat în 2021.

Anul viitor, Maserati va avea și primul automobil hibrid, o versiune a limuzinei Ghibli, cu tehnologie plug-in. De asemenea, actualele Granturismo și GranCabrio vor fi înlocuite de două modele electrice, dezvoltate pe platforme complet noi. Uzinele din Grugliasco și Mirafiori din Torino vor beneficia și ele de o investiție de 800 milioane de dolari pentru a fi pregătite.

Chirițoiu, Consiliul Concurenței: În ultimul timp, prețurile la carburanți sunt un pic mai mici decât media europeană CITEȘTE ȘI Chirițoiu, Consiliul Concurenței: În ultimul timp, prețurile la carburanți sunt un pic mai mici decât media europeană

Tehnologia de conducere autonomă va echipa modelele Maserati începând cu dispozitivele specifice Nivelului 2 și vor trece la Nivel 3 progresiv.

Maserati trece printr-o perioadă de declin, vânzările din 2018 fiind mai mici cu 21% față de 2017, respectiv 36.500 unități la nivel global, față de 46.300 unități. Principalul motiv al scăderilor este dat de lipsa de modele noi, un fenomen prezent la aproape toate mărcile grupului FCA. De asemenea, SUV-ul Levante, în care compania își pusese mari speranțe, nu a avut succesul scontat. În 2014, când a prezentat planurile Maserati, Sergio Marchionne - fostul CEO al FCA, decedat anul trecut - a spus că țintește 75.000 de unități în 2018.

viewscnt
Afla mai multe despre
maserati suv
planuri maserati
maserati electric