Piața auto din UE, în luna contrastelor: România cea mai mare scădere, Dacia, cea mai bună performanță, după Volvo

Piața auto din UE, în luna contrastelor: România cea mai mare scădere, Dacia, cea mai bună performanță, după Volvo
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 feb 2021

Piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat un declin puternic în prima lună din acest an, cu un volum mai mic cu 24% față de ianuarie 2020. România a înregistrat cea mai mare scădere, motivele fiind, în mare parte explicate deja într-o analiză Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înmatriculările de autoturisme din Europa au scăzut cu 24% în prima lună a anului, cauzele fiind legate atât de noile norme privind emisiile, cât și de numărul mai mic de zile lucrătoare, comparativ cu ianuarie 2020, relevă date analizate de Profit.ro. Individual, pe piețele de pe continent, lucrurile au evoluat pe o plajă foarte largă, de la cel mai mare declin, înregistrat în România, cu 51,9% (6004 unități), până la o creștere de 22,5% în cazul Suediei.

eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți

În grupul țărilor cu cele mai mari pierderi de clienți s-a situat și Spania (-51,5%), una din marile piețe ale uniunii, și care astfel a generat o pierdere masivă în volume. Marea majoritate a piețelor s-a situat în zona medie, între 20 și 40% scădere, aici fiind și cazul Germaniei (-31%), Belgiei (-27,2%), Olandei (-20%), în timp ce scăderile mici au fost înregistrate în Italia, Polonia și, mai ales, Franța, care a raportat doar 5,8% declin.

Cumpărătorii de autoturisme noi - împinși de dealeri să înmatriculeze mașinile în decembrie. Explicația prăbușirii pieței CITEȘTE ȘI Cumpărătorii de autoturisme noi - împinși de dealeri să înmatriculeze mașinile în decembrie. Explicația prăbușirii pieței

În ceea ce privește constructorii și mărcile, situația a fost, de asemenea, una a contrastelor. Dacia și Volvo sunt mărcile care au avut cele mai mici pierderi, cu 10,9%, respectiv, 9,4%, comparativ cu 2020, în timp ce Mitsubishi (-63%), Jaguar (-51%), dar și multe din mărcile noului grup Stellantis (Citroen, Opel, Landia, DS, Alfa Romeo), cu procente de peste 30% în minus, au contribuit la scăderile pe ansamblu ale pieței. Grupul Renault, din care face parte și Dacia, a înregistrat o scădere de 26,1%, ca urmare a rezultatului mai slab al Renault, cu -26,7%.

În total, piața din UE s-a ridicat la 726.491 autoturisme, la care se adaugă alte aproape 120.000 de unități înmatriculate în țările non-UE (EFTA plus Marea Britanie). În Regatul Unit, declinul a fost de asemenea mare, aproape 40 de procente în minus, acesta fiind unul ditnre efectele Brexit. Anul trecut, în prima lună, se înmatriculau aproape 1 milion de autoturisme în UE și 1,1 milioane în total, UE plus EFTA plus Marea Britanie.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari
piata auto
dacia vanzari
inmatriculari romania