Skoda și VW, subordonate unui singur director în India, pentru a reuși să construiască mașini ieftine. Primul model va fi un SUV subcompact, ce ar putea fi exportat pe alte piețe

Skoda și VW, subordonate unui singur director în India, pentru a reuși să construiască mașini ieftine. Primul model va fi un SUV subcompact, ce ar putea fi exportat pe alte piețe
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 nov 2018

Volkswagen anunță că directorul Skoda India va prelua și conducerea Volkswagen India, subordonând astfel cele două companii proiectului INDIA 2.0, menit să „deblocheze potențialul pieței indiene” .

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Volkswagen Group l-a numit pe Gurpratap Boparai, în prezent Director al Skoda Auto India Private Ltd., director al Volkswagen India Private Ltd., acesta urmânt să cumleze cele două funcții, în cadrul unui plan în care toate mărcile grupului vor coopera sub o singură conducere, de la 1 ianuarie 2019. Motivul este dat de dorința de a da o mai mare viteză și flexibilitate deciziilor necesare pentru implementarea proiectului India 2.0, cel care are ca scop creșterea cotei de piață a grupului VW pe piața din India la 5% în 2025. În prezent, India este una dintre piețele auto cu cel mai mare ritm de dezvoltare și un potențial de creștere uriaș. Deocamdată însă jucătorii europeni sunt foarte puțin dezvoltați pe această piață, care este dominată de Suzuki și de partenerii de la Maruti, ce dețin aproape 50% din piață, urmați fiind de Hyundai, cu peste 15%, și Mahindra, cu aproape 10 procente. Mărcile occidentale nu reușesc să adune împreună 10 procente, ceea ce lasă loc de planuri și strategii pentru cei mai mari constructori auto din lume, precum VW Group sau Alianța Renault Nissan Mitsubishi.

Gurpratap Boparai

Gurpratap Boparai

Volkswagen a anunțat anterior că a desemnat Skoda ca lider al proiectului de cucerire a pieței din India, proiect denumit sugestiv India 2.0. Compania cehă a demarat procesul de dezvoltare a unei noi platforme, MQB A0-IN, o versiune low-coast a platformei comune a grupului care să fie folosită pentru modele sub-compacte, dar care trebuie să îndeplinească două condiții esențiale: să aibă un cost redus, care să permită comercializarea mașinilor la un preț competitiv pe piața locală, și să respecte noile norme de siguranță ce intră în vigoare în 2020.

Șeful Skoda, Bernhard Maier, a declarat că „India este o importantă și atractivă piață în creștere pentru noi. Misiunea noastră este clară: în acest mediu extrem de competitiv, noi țintim la o cotă de piață combinată VW și Skoda de 5% în 2025. Pe baza platformei MQB A0-IN, din 2020, noi vom oferi modelele corecte pentru a debloca potențialul pieței din India”.

Președintele Renault și Nissan, Carlos Ghosn, arestat la Tokyo pentru încălcarea legii referitoare la tranzacțiile financiare. Acțiunile Renault cad. UPDATE Nissan confirmă și propune demiterea lui Ghosn CITEȘTE ȘI Președintele Renault și Nissan, Carlos Ghosn, arestat la Tokyo pentru încălcarea legii referitoare la tranzacțiile financiare. Acțiunile Renault cad. UPDATE Nissan confirmă și propune demiterea lui Ghosn

Gurpratap Boparai, Managing Director of ŠKODA AUTO India Private Ltd.: „Vom asigura forța de muncă din India, vom crea noi joburi, vom atrage talente și vom lansa pe piață vehicule atractive și de înaltă calitate”.

Toate modelele ce vor fi oferite sub mărcile VW și Skoda vor fi construite local, în cele două uzine, care vor avea și ele un nou șef comun. VW a confirmat și primul model dezvoltat și vândut pe această piață, începând din 2020, un SUV subcompact.

O altă informație importantă, strecurată de Volkwagen în comunicatul care anunță schimbările din India se referă la faptul că „în faza a doua a acestui proiect, Skoda va examina posibilitatea exportării vehiculelor construite în India”. Asta înseamnă că Dacia ar putea avea, în următorii 5 ani, un concurent puternic sub forma unor modele Skoda. Cel mai probabil, competiția ar putea avea loc pe piețele emergente, dar nu este exclus ca marca cehă să încerce să introducă și în Europa modele mai ieftine.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
vw
india
mqb a0
suv skoda
dacia