Stellantis refuză să producă Peugeot 208 electric în Franța. "E o țară cu costuri mari."

Stellantis refuză să producă Peugeot 208 electric în Franța. "E o țară cu costuri mari."
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 iul 2023

Presiunile guvernului asupra lui Carlos Tavares pentru ca modelul Peugeot e-208 să fie fabricat în Franța nu au dat rezultate. CEO-ul Stellantis susține că Franța e prea scumpă pentru a fi profitabilă pentru acest model și arată cu degetul spre Tesla, care a fost primit cu covor roșu de Macron.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Stellantis nu va muta producția versiunii electrice a popularului 208 în Franța, ci o va menține în Spania, în uzina din Zaragoza, acolo unde este produs și Opel Corsa, pentru a putea păstra profitabilitatea acestuia, potrivit declarațiilor lui Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis. El a respins cerințele guvernului francez de a produce mașinile electrice accesibile în Franța, susținând că nu este rentabil să susțină producția într-o țară cu costuri ridicate. „Nu am niciun motiv să îmi asum riscuri suplimentare prin producția unui automobil compact într-o țară cu costuri mari”, a declarat Tavares.

VIDEO Ford oprește de astăzi, după 47 de ani, producția legendarului Fiesta. Va fi înlocuit de un model produs la Craiova CITEȘTE ȘI VIDEO Ford oprește de astăzi, după 47 de ani, producția legendarului Fiesta. Va fi înlocuit de un model produs la Craiova

Carlos Tavares a fost atras în Spania de suportul financiar oferit de stat, atât printr-un nivel redus de taxare, cât și prin subvenționarea investițiilor în propulsia electrică.

Bruno Le Maire, ministru de finanțe, a făcut o serie de declarații prin care a spus că vrea ca producătorii de automobile să aducă producția de vehicule electrice de mici dimensiuni în Franța. El a dat exemplu modelul 208, cerându-i public lui Tavares ca măcar o parte din componente să le producă în Franța, vorbind despre „patriotism economic”.

Șeful Stellantis a părut în schimb iritat de felul în care Elon Musk, șeful Tesla, a fost primit de oficialități în Franța, cu covor roșu și cu dineuri de gală. Tavares a făcut chiar remarci acide la adresa acestui comprtament. „Dacă țara încearcă să atragă nou-veniți cu investiții în noi uzine, vă rog să le cereți lor să-și asume aceste riscuri”.

Carlos Tavares a atras atenția în repetate rânduri asupra pericolului pe care îl reprezintă companiile chineze care vin în Europa și lansează mașini ieftine, produse în China, cu suport de la statul chinez. Reprezentanții BYD s-au întâlnit deja cu reprezentanții guvernului francez, pentru a discuta despre oportunități de deschidere a unei uzine în această țară.

Dacia Spring va avea „o versiune complet nouă” și se va lansa în Marea Britanie CITEȘTE ȘI Dacia Spring va avea „o versiune complet nouă” și se va lansa în Marea Britanie

Stellantis a investit deja 2 miliarde de euro în facilități de producție din Franța, atât pentru vehicule, cât și pentru baterii și motoare electrice. În prezent, toată gama de vehicule comerciale ușoare electrice este produsă în Franța, la Hordain, precum și autoturismele DS3 E-Tense și Opel Mokka, în Poissy, toată familia de modele electrice 308, 408 și 3008, în Mulhouse și Sauchaux, iar în viitor urmează să înceapă producția unui nou SUV electric al Citroen. De asemenea, a inaugurat prima gigafabrică din Franța, în Douvrin, și prima uzină de motoare electrice, în Tremery.

Modelele din segmentele mici sunt însă fabricate în țări în care salariile sunt mai mici și guvernele oferă ajutor financiar. Noul e-C3 este produs în India și va fi adus și în Europa în această toamnă, iar noile modele electrice ale Jeep și Fiat sunt produse în Polonia sau Maroc. 

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
peugeot e-208