Surpriză: Renault nu va mai vinde mașini Dacia rebranduite pe piețele din afara Europei

Surpriză: Renault nu va mai vinde mașini Dacia rebranduite pe piețele din afara Europei
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 sep 2018

Renault nu va mai vinde mașini Dacia rebranduite pe piețele din Rusia și Brazilia, potrivit unei informații surprinzătoare anunțată de designerul Laurens Van den Acker, prezent la Moscova, unde a fost lansat SUV-ul Renault Arkana, realizat pe platforma Dacia Duster.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Renault va renunța la modelele Logan și Sandero, vândute sub marca franceză pe piețele din Rusia sau Brazilia, dar și pe alte piețe  din afara Europei, potrivit lui Laurens Van den Acker, vicepreședinte pentru design al Renault Group, citat de Automotive News.

„Ținta mea este să avem o gamă globală a Renault”, a spus Van den Acker la Moscova. Iar referitor la faptul că unele modele Renault sunt, de fapt, mașini Dacia rebranduite, acesta a adăugat „Vreau să opresc acest lucru”.

Ce a omis să spună designerul Renault este faptul că, anul trecut, cel mai vândut model al companiei Renault Group la nivel global a fost Sandero, cu 501.258 de exemplare, reprezentând 13% din totalul vânzărilor Renault Group. Modelele fabricate pe platforma Dacia (Logan, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker) au totalizat 1,3 milioane unități, aproximativ 35% din vânzările Renault Group.

Renault vinde pe piața din Rusia, de exemplu, atât modele Dacia cu sigla Renault pe capotă, cum este Duster, dar vinde și modele locale, dezvoltate pe aceeași platformă Dacia (B0), cum este cazul Kaptur, un SUV care folosește componentele Duster, dar are aspectul lui Captur din Europa. Cel mai nou model dezvoltat pe acest sistem este Arkana, despre care s-a scris foarte mult, fiind supranumit Super-Duster.

Mașina este destinată pieței ruse, este construită pe platforma Duster, dar are coponente și echipamente superioare SUV-ului românesc. În acest fel, Renault țintește clienți cu mai mulți bani și, implicit, un profit mai mare pentru mașinile vândute.

Referitor la brandul Lada, pe care Renault îl controlează de mai mult timp, Laurens Van den Acker a spus că este nevoie ca Renault să urce pe scara calității, pentru a nu se canibaliza, glumind pe seama designerului Lada, Steve Mattin, spunând: „îmi face viața mizerabilă”.

VIDEO & FOTO Noul SUV Arkana, dezvoltat pe platforma Dacia Duster, a fost prezentat la Moscova CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Noul SUV Arkana, dezvoltat pe platforma Dacia Duster, a fost prezentat la Moscova

Referitor la momentul în care modelele Dacia vor fi înlocuite în portofoliul mărcii Renault, Van den Acker a spus că acest lucru se va întâmpla după ce vor fi lansate noile generații ale Logan și Sandero. Singura excepție va fi Duster, care va rămâne în portofoliul Renault pe piețele unde acesta se vinde sub marca franceză. „Este una din mașinile noastre cele mai vândute”, a mai spus designerul Renault.

Despre posibila lansare a modelului Arkana în Europa, Van den Acker a spus că nu s-a luat încă decizia finală, dar că structurile din Europa ale Renault s-au arătat interesate de acest model. Inițial, Bruno Ancelin, șeful diviziei Global Acces al Renault Group, care se ocupă de Dacia și modelele entry level, a spus că dacă va veni în Europa, Arkana va veni sub brandul Dacia. Acum, se pune problema vânzării sub brandul Renault, în pofida calității mai slabe a componentelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
dacia
logan
sandero
duster
arkana