Toyota anticipează scăderea cu 44% a profitului operațional în 2016, din cauza aprecierii yenului

Toyota anticipează scăderea cu 44% a profitului operațional în 2016, din cauza aprecierii yenului
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 aug 2016

Toyota anticipează o scădere de 44% a profitului operațional în acest an, peste estimarea inițială, la 1.600 miliarde yeni (15,76 miliarde yeni), din cauza efectului negativ al aprecierii yenului, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Anterior, Toyota prognoza pentru actualul an fiscal un profit operațional de 1.700 miliarde de yeni, scrie News.ro.

Noua estimare se bazează pe un curs al yenului de 102 unități pentru un dolar și de 113 unități pentru un euro, față de așteptările anterioare de 105 yeni pentru un dolar și 120 yeni pentru un euro.

Toyota, cel mai mare producător auto din lume în funcție de capitalizare, anticipează că impactul cursului valutar asupra profitului operațional va fi de 1.120 de miliarde de yeni comparativ cu anul fiscal precedent, peste nivelul prognozat anterior, de 935 de miliarde de yeni.

Guvernul cheamă specialiști IT să facă o pauză în sectorul privat și să intre în administrație, cu 2.000 euro pe 6 luni CITEȘTE ȘI Guvernul cheamă specialiști IT să facă o pauză în sectorul privat și să intre în administrație, cu 2.000 euro pe 6 luni

Producătorul auto japonez a mai anunțat că intenționează să fie mai agresiv în reducerea costurilor și a altor cheltuieli, pentru a compensa aprecierea yenului.

În primul trimestru fiscal, din perioada aprilie-iunie, aprecierea yenului a dus la scăderea profitului operațional cu 15%, la 642 de miliarde de yeni, dar rezultatul a depășit așteptările analiștilor, de 493,5 miliarde de yeni.

Volumul vânzărilor de vehicule a crescut în primul trimestru, la nivel global, datorită livrărilor mai mari din Japonia, Europa și Asia, în timp ce vânzările din America de Nord și alte regiuni au scăzut.

Pe ansamblul anului, Toyota anticipează creșterea peste estimările inițiale  numărului de vehicule vândute în regiuni ca America de Nord, Europa și Asia, dar grupul a menținut prognoza referitoare la livrările globale.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
yen