Uber își vinde software-ul

Uber își vinde software-ul
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 20 iun 2020

Compania americană Uber, aflată într-o situație foarte dificilă, cauzată de pandemie, va vinde software-ul pe care-l folosește pentru ride-hailing firmelor de transport interesate.

Eveniment Profit
Profit.ro organizează cea de-a patra ediție a evenimentului IMM, o dezbatere pe teme ce preocupă antreprenorii mici și mijlocii în această perioadă, reunind reprezentanți ai autorităților, antreprenori și manageri de companii, organizații patronale, investitori, finanțatori și consultanți de business.
Evenimentul va fi organizat cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto) si UniCredit Bank.

Urmărește-ne și pe Google News

Uber a anunțat că va pune la dispoziția companiilor interesate - contra cost - propriul software, cel pe care-l folosește pentru furnizarea serviciilor de ride-hailing și gestionare a curselor.

Deși poate părea bizar ca o companie să vândă chiar “motorul” care a stat la baza succesului său, Uber are motive întemeiate să facă acest lucru, forțată fiind de situația actuală și efectele pandemiei asupra business-ului.

Daimler și BMW au oprit colaborarea pentru dezvoltarea de mașini autonome CITEȘTE ȘI Daimler și BMW au oprit colaborarea pentru dezvoltarea de mașini autonome

Primele interesate de software-ul Uber sunt companiile de transport public din Statele Unite. Compania americană are deja înțelegeri cu două firme de transport public din California.

Marin Transit și Transportation Authority of Marin, companii de transport public din Marin County, California, au semnat deja înțelegeri cu Uber pentru folosirea software-ului de ride-hailing. Marin Transit, de exemplu, va plăti 80.000 dolari pentru acces la software-ul Uber vreme de doi ani.

De la 1 iulie, cu software-ul Uber, firmele de transport în comun vor afișa programul curselor și eventualele oferte direct în aplicația celor de la Uber.

Dacă firmele de transport public speră că câștige astfel noi clienți, prin prezența în aplicația cu milioane de utilizatori a Uber, compania americană de ride-hailing obține așa o nouă sursă de venit, de care avea nevoie ca de oxigen.

Pandemia a lovit puternic Uber, care și-a văzut numărul de curse scăzând drastic. Încrederea investitorilor în companie a scăzut și ea, valoarea acțiunilor fiind în mod constant sub prețul listării de anul trecut.

Din aceste cauze, Uber a decis luna trecută să renunțe la un sfert din angajații companiei.  De asemenea, au fost sacrificate și unele piețe Uber Eats, care a fost retrasă din mai multe țări, inclusiv România.

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
software
ride-hailing