Volkswagen, BMW și Daimler critică un plan al UE privind redevențele pentru brevete, care ar îngrădi inovațiile

Volkswagen, BMW și Daimler critică un plan al UE privind redevențele pentru brevete, care ar îngrădi inovațiile
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 oct 2017

Volkswagen, BMW și Daimler au avertizat autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană că un plan de recomandări privind redevențele pentru brevete, care în opinia lor favorizează Qualcomm și Ericsson, ar putea afecta consumatorii și îngrădi inovația, miza fiind vânzări de ordinul miilor de miliarde de dolari, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Grupul de lobby din care fac parte cei trei producători auto, Fair Standards Alliance (FSA), și-a exprimat această îngrijorare prin intermediul unei scrisori datată 16 octombrie, adresată președintelui Comisiei Europene Jean-Claude Juncker, comisarului pentru Concurență Margrethe Vestager, comisarului pentru Industrie Elzbieta Bienkowska și colegilor acestora, scrie News.ro.

Comisia Europeană analizează dacă un producător de frigidere, de exemplu, ar trebui să plătească o redevență pentru brevete diferită față de un producător auto, sau dacă o redevență fixă ar fi mai corectă.

Dacia Sandero cade abrupt pe locul 24 în Europa, iar Duster pe locul 40. Nissan detronează două dintre cele mai populare modele, Renault Clio și VW Polo, în premieră pentru un SUV CITEȘTE ȘI Dacia Sandero cade abrupt pe locul 24 în Europa, iar Duster pe locul 40. Nissan detronează două dintre cele mai populare modele, Renault Clio și VW Polo, în premieră pentru un SUV

Potrivit unor surse apropiate situației, proiectul Comisiei favorizează modelul de redevențe folosit de cel mai important designer de cipuri pentru smartphone-uri din lume, Qualcomm, și producătorul de rețele Ericsson, care predomină în industria tehnologiei și se bazează pe valoarea adăugată de tehnologie unui produs.

Sistemul diferă de cel folosit de Apple, Google și alte companii din Silicon Valley, care preferă redevențele fixe.

Colaboratorii lui Bienkowska, care susțin proiectul, solicită opinii din partea altor departamente ale Comisiei Europene, și vor să finalizeze recomandările până la sfârșitul lunii noiembrie.

”Comisia Europeană riscă să pună în pericol potențialul Europei de a fi lider mondial în domeniul Internetului lucrurilor, prin susținerea unui sistem de licențiere a brevetelor care recompensează câteva companii deținătoare de brevete, în detrimentul unor companii inovatoare și, în ultima instanță, în detrimentul consumatorilor”, susține FSA în scrisoarea obținută de Reuters.

VW, BMW și Daimler afirmă că problema reprezintă în mod special un motiv de îngrijorare pentru industria auto, în care automobilele seamănă din ce în ce mai mult cu dispozitivele digitale, datorită utilizării tehnologiilor wireless.

Limita de viteză în localități, propusă, din nou, la majorare: 60 km la oră pentru drumuri naționale și europene CITEȘTE ȘI Limita de viteză în localități, propusă, din nou, la majorare: 60 km la oră pentru drumuri naționale și europene

”În prezent există componente care nu au licență și pentru care primim cereri sau solicitări pentru începerea discuțiilor în vederea obținerii de licențe, chiar dacă aceste tehnologii sunt implementate complet la nivel de componentă sau modul. Nu avem competențele tehnice pentru a evalua pe deplin dacă o licență este necesară sau ce preț ar fi corect pentru o asemenea tehnologie”, se arată în scrisoare.

Comisia, care vrea să stabilească noi reguli pentru dispozitivele conectate la Inernet, altele decât computerele și smartphone-urile, pentru a include automobilele, automatizarea locuințelor și dispozitivele energetice, în așa-numita eră a Internetului lucrurilor, a afirmat că acționează în interesul europenilor.

Recomandările Comisiei, care nu vor avea un caracter obligatoriu, ar putea oferi o bază pentru viitoarele reglementări europene.

Între membrii FSA se mai află Google, divizie a grupului Alphabet, Intel, Dell, Deutsche Telekom, Hyundai, Tesla și Cisco.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
bmw
daimler