VW Group a luat de la SEAT proiectul unui vehicul electric care va concura Dacia Spring

VW Group a luat de la SEAT proiectul unui vehicul electric care va concura Dacia Spring
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 mai 2020

Volkswagen Group și-a schimbat planurile pentru dezvoltarea unui automobil electric accesibil. Marca SEAT a pierdut poziția de lider al acestui proiect, după ce șeful acestei mărci, Luca de Meo, a plecat la Renault.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

SEAT nu mai este marca desemnată de Volkswagen Group pentru a dezvolta un automobil electric accesibil, potrivit unor informații neoficiale de ultimă oră. Pentru VW există deja o presiune pusă de grupul Renault, care a anunțat deja un vehicul electric ieftin ce va fi vândut sub marca Dacia în Europa: este vorba despre Dacia Spring, o mașină ce va ajunge pe continent la un preț ce a fost estimat la 15.000 de euro, iar lansarea va avea loc cel mai târziu în 2021.

În acest moment există două variante de lucru în cadrul grupului VW: una țintește preluarea proiectului chiar de marca VW, care are în curs de lansare primul model dezvoltat pe platforma MEB, ID.3; cealaltă variantă ar putea viza marca Skoda, care poate lansa o astfel de mașină electrică mai ieftină, fără riscul de a-i fi afectată imaginea. Pentru VW, lucrurile ar fi mai simple, dat fiind faptul că are deja în producție un automobil electric care folosește platforma MEB, dar ar avea implicații de marketing.

Anterior, șeful VW Group, Herbert Diess, anunțase că SEAT va conduce proiectul de dezvoltare a unui automobil full-electric care să coste sub 20.000 de euro. Acest automobil urma să înlocuiască cele trei modele electrice pe care grupul le vinde sub mărcile VW, SEAT și Skoda: Up, Citigo și Mii.

Odată cu plecarea lui Luca de Meo la Renault, lucrurile au luat o altă întorsătură la SEAT, care începuse deja să-și pună în aplicare planurile de electrificare. Luca de Meo, care va prelua la 1 iulie conducerea Renault Group (inclusiv cea a Dacia) va prelua și proiectul Dacia Spring, care are în spate un model dezvoltat de Renault, împreună cu partenerii de la Dongfeng, în China, la un preț fără concurență, pentru Europa.

Potrivit informațiilor publicate de Automotive News, noul model electric al grupului VW va avea trăsături asemănătoare cu Dacia Spring: o lungime de maxim 4 metri, va folosi o platformă simplificată, derivată din MEB, și va avea versiuni pentru fiecare marcă din grup. Costurile sale vor fi cu circa o treime mai mici față de ID.3, reducerile provenind din componente, în special: motoare mai mici și baterii cu capacitate redusă.

Piața auto la nivel global a scăzut cu 40% în luna martie, din cauza pandemiei, cu mult peste declinul din 2008 CITEȘTE ȘI Piața auto la nivel global a scăzut cu 40% în luna martie, din cauza pandemiei, cu mult peste declinul din 2008

SEAT avea în plan să urmeze exact pașii urmați de Renault. Marca spaniolă trebuia să se lanseze pe piața din China, împreună cu partenerii chinezi de la JAC, unde ar fi trebuit să dezvolte și să lanseze propriul model electric. Ulterior, vehiculul ar fi fost adus în Europa, cu caracteristici specifice de siguranță și de dotări. Din cauza schimbărilor drastice din ultimele luni, inclusiv prin prăbușirea pieței chineze de automobile, SEAT și-a anulat lansarea pe această piață și, în acest caz, întreg proiectul a rămas fără susținere.

SEAT a confirmat, de altfel, faptul că proiectul privind dezvoltarea unui vehicul electric urban i-a fost retras, potrivit celor de la Automotive News, „în cadrul reviziei făcute de VW Group asupra strategiei privind mărcile, sistemele de producție și piețele”.

Volkswagen Group utilizează de mai mulți ani sistemul „leader - follower”, în cadrul căruia proiectele de dezvoltare sunt conduse de una din mărcile grupului, în funcție de piețe, afinități și potențial, celelalte mărci preluând produsele astfel dezvoltate. Alianța Renault Nissan Mitsubishi a anunțat, la începutul acestui an, că va folosi același sistem de funcționare cu cele trei mărci care formează alianța. În virtutea acestei strategii, Renault s-a retras din China, în favoarea Nissan, păstrând doar afacerile cu vehicule electrice și comerciale.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw electrica
seat electrica
masini electrice ieftine
dacia electrica
dacia spring