Producătorul israelian de arome și extracte Turpaz Industries preia pachetul majoritar de acțiuni al companiei românești Aromatique Food, specializată în mixuri de condimente și aditivi pentru industria alimentară, într-o tranzacție de peste 3 milioane de dolari, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.
Videoconferința, programată pentru astăzi, este organizată cu sprijinul Alpha Bank și Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
Turpaz a semnat un acord pentru achiziția unui pachet inițial de 65% din acțiunile Aromatique de la fondatorul și directorul general Florin Floroiu, în schimbul sumei de 17 milioane de lei (3,35 milioane dolari), plus o sumă complementară ce va fi stabilită pe baza performanței comerciale a Aromatique în a doua parte a acestui an.
Finalizarea tranzacției este așteptată în următoarele zile.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acordul include o opțiune pentru cumpărarea acțiunilor rămase de către Turpaz, care va putea fi exercitată începând cu ianuarie 2025.
Aromatique Food va fi condusă în continuare de Florin Floroiu, care se va alătura și echipei de conducere globală a Turpaz.
Achiziția - a cincea din acest an și a opta de la listarea companiei pe bursa din Tel Aviv, în mai 2021 - extinde prezența Turpaz în Europa și în regiunea Europei de Est în particular.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Liderul pieței de încălțăminte din Turcia, care a preluat brandul emblematic al Italiei, va intra în România cu magazine propriiCompania israeliană a mai achiziționat, anterior, producătorul polonez de parfumuri și arome Pollena Armor, pentru care a plătit circa 7 milioane de euro, precum și compania lituaniană Lori, specializată în extracte de parfumuri, într-o tranzacție evaluată la 3,1 milioane de euro.
Turpaz deține unități de producție și laboratoare R&D în Europa, America de Nord și Asia, având aproximativ 370 de angajați și vânzări anuale de 85 milioane de dolari.
Înființată în 2013, Aromatique Food dezvoltă, produce și comercializează condimente și aditivi pentru industria alimentară. Compania, cu sediul în București, a obținut afaceri de 19,1 milioane de lei în 2021, în creștere de la 17,7 miloane de lei în anul precedent.
Profitul net a urcat ușor, de la 2,96 milioane de lei la puțin peste 3 milioane de lei.