Vânzările Carrefour în România - cel mai rapid avans din Europa. Compania, ridicată de valul de cumpărături ale românilor înainte de introducerea restricțiilor

Vânzările Carrefour în România - cel mai rapid avans din Europa. Compania, ridicată de valul de cumpărături ale românilor înainte de introducerea restricțiilor
scris 30 apr 2020

Vânzările Carrefour în România au crescut cu aproape 10% în primul trimestru, cel mai rapid avans în rândul piețelor europene, impulsionate de cererea ridicată de produse alimentare pe fondul epidemiei de coronavirus, în condițiile în care mulți români și-au făcut provizii înainte de introducerea restricțiilor de deplasare.

Retailerul francez a raportat vânzări de 561 milioane de euro (TVA inclus) în primele trei luni, în urcare cu 9,7% în termeni comparabili față de perioada similară din 2019. Incluzând impactul variației prețurilor la carburanți și efectele de calendar, vânzările au avansat cu 13,3% la un curs de schimb constant.

România a avut cel mai rapid ritm de creștere în rândul piețelor europene unde activează grupul, fiind urmată de Polonia (+8,8%), Spania (+6.6%) și Belgia (+4,3%). În Franța, unde Carrefour are și cea mai extinsă prezență, vânzările au urcat cu 4,3%.

Câștig mai mare din hârtie igienică decât de la bancă. Fondatorii Dedeman - printre beneficiari CITEȘTE ȘI Câștig mai mare din hârtie igienică decât de la bancă. Fondatorii Dedeman - printre beneficiari

Carrefour operează o rețea de peste 10.700 de magazine în Europa, din care jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 12.621 de magazine la finele lunii martie.

În România, rețeaua Carrefour cuprinde 365 de magazine, inclusiv 37 hipermarketuri și 195 supermarketuri.

Grupul francez spune că a observat un comportament similar în rândul cumpărătorilor din toate țările în contextul pandemiei de coronavirus.

Mulți cumpărători au făcut provizii însemnate, în special de alimente greu perisabile, înainte ca autoritățile să instituie măsuri de prevenție, după care au revenit mai rar în magazine, însă valoarea coșului de cumpărături a crescut semnificativ.

Cumpărătorii au preferat magazinele de proximitate și supermarketurile în detrimentul hipermarketurilor, iar cererea de produse non-alimentare a scăzut puternic, potrivit grupului.

La nivel mondial, Carrefour a obținut vânzări de 19,44 miliarde de euro în primul trimestru, în creștere cu 7,8% în termeni comparabili.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
vanzari
coronavirus
provizii alimente
comportament cumparatori