EUR 4.9477 0.0003
USD 4.6725 -0.0416
GBP 5.8325 -0.0079
CHF 4.8048 -0.0222
XAU 277.4633 0.6300
AED 1.2721 -0.0113
AUD 3.3027 0.0073
BGN 2.5297 0.0002
BRL 0.9475 -0.0012
CAD 3.6568 -0.0154
CNY 0.7004 0.0034
CZK 0.2006 0.0005
DKK 0.6648 0.0000
EGP 0.2556 -0.0020
HRK 0.6567 0.0005
100 HUF 1.2864 0.0072
INR 0.0602 -0.0005
100 JPY 3.6467 -0.0414
100 KRW 0.3688 0.0003
MDL 0.2453 -0.0013
MXN 0.2345 -0.0013
NOK 0.4818 0.0032
NZD 2.9946 0.0048
PLN 1.0667 0.0012
RSD 0.0421 0.0000
RUB 0.0776 0.0020
SEK 0.4713 0.0007
THB 0.1364 0.0000
TRY 0.2925 -0.0027
UAH 0.1582 -0.0015
XDR 6.2829 -0.0263
ZAR 0.2947 0.0005
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    CONFERINȚA Profit.ro Piața Imobiliară - Commercial Director, Ariston România, Divizia ELCO Heating Solutions : Vânzările de pompe de căldură se vor dubla în următorii ani
    CONFERINȚA Profit.ro Piața Imobiliară - Commercial Director, Ariston România, Divizia ELCO Heating Solutions : Vânzările de pompe de căldură se vor dubla în următorii ani
    CONFERINȚA Profit.ro Piața Imobiliară - CEO Meta Estate Trust: Obiectivul investițiilor în imobiliare vizează atingerea unui randament mediu brut de 20%
    CONFERINȚA Profit.ro Piața Imobiliară - CEO Meta Estate Trust: Obiectivul investițiilor în imobiliare vizează atingerea unui randament mediu brut de 20%
    STS vrea să cumpere echipamente pentru extinderea distribuției de servicii la nivel național. 12 oferte
    STS vrea să cumpere echipamente pentru extinderea distribuției de servicii la nivel național. 12 oferte
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    Orange Money, capitalizare de 6 milioane de euro
    Orange Money, capitalizare de 6 milioane de euro
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Profit News TV
    • Dezbaterile Profit News
    IAG, proprietarul British Airways, comandă 50 de avioane Boeing 737 MAX
    IAG, proprietarul British Airways, comandă 50 de avioane Boeing 737 MAX
    Danone și-a majorat semnificativ livrările de lapte praf către SUA
    Danone și-a majorat semnificativ livrările de lapte praf către SUA
    OMV va plăti în euro gazul rusesc
    OMV va plăti în euro gazul rusesc
    VIDEO O fabrică de bere finlandeză a lansat o nouă bere pentru a sărbători cererea Helsinkiului de aderare la NATO. Peste 2.000 de beri vândute pe zi
    VIDEO O fabrică de bere finlandeză a lansat o nouă bere pentru a sărbători cererea Helsinkiului de aderare la NATO. Peste 2.000 de beri vândute pe zi
    Circulație închisă pe Autostrada Soarelui, sensul către Capitală
    Circulație închisă pe Autostrada Soarelui, sensul către Capitală
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    ULTIMA ORĂ TVR ia în calcul retragerea României de la Eurovison și acționarea în judecată a EBU
    ULTIMA ORĂ TVR ia în calcul retragerea României de la Eurovison și acționarea în judecată a EBU
    IAG, proprietarul British Airways, comandă 50 de avioane Boeing 737 MAX
    IAG, proprietarul British Airways, comandă 50 de avioane Boeing 737 MAX
    Danone și-a majorat semnificativ livrările de lapte praf către SUA
    Danone și-a majorat semnificativ livrările de lapte praf către SUA
    VIDEO O fabrică de bere finlandeză a lansat o nouă bere pentru a sărbători cererea Helsinkiului de aderare la NATO. Peste 2.000 de beri vândute pe zi
    VIDEO O fabrică de bere finlandeză a lansat o nouă bere pentru a sărbători cererea Helsinkiului de aderare la NATO. Peste 2.000 de beri vândute pe zi
    Circulație închisă pe Autostrada Soarelui, sensul către Capitală
    Circulație închisă pe Autostrada Soarelui, sensul către Capitală
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Must read
  3. EXCLUSIV Accidentul de pe A2 se complică. Nu e de găsit polița RCA a instructorului de la care a pornit totul. Alți patru vinovați, asigurați la Carpatica, în procedură de faliment

EXCLUSIV Accidentul de pe A2 se complică. Nu e de găsit polița RCA a instructorului de la care a pornit totul. Alți patru vinovați, asigurați la Carpatica, în procedură de faliment

Must read

EXCLUSIV Accidentul de pe A2 se complică. Nu e de găsit polița RCA a instructorului de la care a pornit totul. Alți patru vinovați, asigurați la Carpatica, în procedură de faliment

accident in lant pe A2

Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 8 nov 2016

Automobilul instructorului auto de la care a pornit accidentul în lanț de pe Autostrada Soarelui, de sâmbătă, nu are asigurare RCA validă și înregistrată în sistemul CEDAM, relevă cercetările Profit.ro, confirmate și de mai mulți specialiști în asigurări. Cea mai mare parte a celorlalți șoferi aparent vinovați aveau RCA la Asirom, Allianz Țiriac, City Insurance și Omniasig. În grupul de 32 de mașini implicate erau și cel puțin patru automobile asigurate la Carpatica Asig, societate aflată în procedură de faliment. 

Recentul accident în lanț  de pe Autostrada Soarelui va fi unul dintre cele mai grele cazuri pentru firmele de asigurare din România.

Nu doar pentru că vinovățiile vor fi foarte greu de stabilit și responsabiltatea financiară a fiecărui asigurător va fi decisă în instanță, dar în accident sunt implicate și automobile care nu au poliță RCA sau au  la companii falimentare sau cu dificultăți de plată.

Cercetările Profit.ro, bazate pe date din ancheta preliminară a poliției și confirmate de mai mulți specialiști în domeniul asigurărilor, relevă faptul că mașina de la care a pornit accidentul nu avea asigurare înregistrată în baza de date CEDAM. 

Concret, ultima informație privind numărul de înmatriculare al automobilului folosit pentru școala de șoferi este din 2010, spune baza de date CEDAM, care ar trebui să includă toate polițele RCA emise în România din 2007 până în prezent.

“Sunt destule de situații în care o mașină nu apare ca asigurată în CEDAM, dar are RCA. Astfel de erori există. În acest caz, însă, este de remarcat că a apărut cu asigurare până în 2010-2011 și apoi a dispărut.  Este un indiciu în plus că polița RCA chiar nu există. De altfel, din experiență vă spun că având în vedere numărul de automobile implicate în accident, 30 sau 31, cei de la Fondul pentru Victimele Străzii ar trebui să fie fericiți dacă este un singur vinvat fără asigurare”, explică un vechi specialist în domeniu interesat direct de cazul de pe A2.

Mai mulți angajați din departamentele daune ale unor firme mari de asigurare ne-au confirmat, la rândul lor, că, la prima vedere, automobilul de la care a pornit accidentul de pe Autostrada Soarelui nu era asigurat RCA. Este vorba despre oameni care au fost conectați direct la anchetă, având în vedere că firmele lor vor fi obligate să achite daune.

FOTO Prima carte electronică de identitate, care va înlocui actul utilizat în prezent de populație CITEȘTE ȘI FOTO Prima carte electronică de identitate, care va înlocui actul utilizat în prezent de populație

Dacă mașina instructorului auto nu are RCA, partea de despăgubire care îi va reveni o să fie achitată, conform legii, de către Fondul pentru Protecția Victimelor Străzii.

Patru solicitări la Fondul de Garantare în baza polițelor Carpatica Asig. Șoferii păgubiți ar putea aștepta și mai bine de un an

Pe lângă automobilele care nu aveau deloc asigurare, în grupul de 32 de mașini implicate se mai aflau și cel puțin alte patru mașini asigurate la Carpatica Asig, societate aflată în faliment. Profit.ro a aflat că Fondul de Garantare a Asiguraților a primit deja patru cereri de despăgubire în baza respectivelor polițe.

Situația șoferilor păgubiți de cei cu RCA la Carpatica va fi, în cazul în care se merge pe varianta unor culpe individuale, nu a culpei comune, chiar mai dificilă decât în cazul în care vinovatul nu deținea deloc asigurare.

În prezent, procedura de faliment la Carpatica Asig este supendată la cererea Direcției Naționale Anticorupție (DNA). Autoritatea de Supraveghere Financiară nici nu apucase măcar să selecteze propunerile pentru funcția de lichidator al societății de asigurare, iar Tribunalul București nu a putut fixa încă un prim termen de judecată.

Acest termen, dacă va fi dat anul acesta, va fi undeva la sfârșitul anului, după jumătatea lunii decembrie. Dacă procesul Carpatica Asig urmează tiparului celui al Astra, cum se va întâmpa cel mai probabil, atunci urmează câteva luni în care vor fi dezbătute contestații și alte cereri.

Despăgubirile Omniasig au crescut în S1 cu 16,4%, la 282,7 mil. lei. În topul plăților, o daună de 2,87 mil. lei pe RCA CITEȘTE ȘI Despăgubirile Omniasig au crescut în S1 cu 16,4%, la 282,7 mil. lei. În topul plăților, o daună de 2,87 mil. lei pe RCA

Un prim verdict ar putea fi dat, în cel mai bun caz, în luna martie a anului viitor. Va urma apelul, ceea ce va însemna că Fondul de Garantare a Asiguraților ar putea începe să facă efectiv plățile în numele Carpatica Asig undeva în lunile august-septembrie 2017.

Mai mult decât atât, sumele plătite de FGA sunt limitate la 100.000 de euro, inclusiv daunele morale sau vătămările corporale. Având în vedere că în accidentul de pe A2 au fost 4 morți și peste 50 de răniți, sumele pentru vătămări și decese vor fi uriașe.

Despăgubirile vor veni după luni bune, dacă vor veni toate. În alte țări, firmele de asigurare au înțelegeri clare în caz de accident în lanț

Prima mare problemă în ceea ce privește despăgubirea celor implicați în accidentul de pe A2 va fi perioada de așteptare până când Poliția va emite o concluzie finală.

Această perioadă, spun specialiștii consultati de Profit.ro, va fi de cel puțin 30 de zile. Fără un document de la Poliție, păgubiții nu vor putea solicita daune.

A doua mare problemă va fi stabilirea exactă a vinovățiilor și, în funcție de aceasta, a sarcinilor financiare pe care le va avea fiecare asigurător în parte și, după caz, FGA și FPVS.

Există două mari posibilități: se va disjunge fiecare accident în parte, caz în care cel lovit din spate va fi despăgubit de cel care l-a lovit, sau  se va merge pe o culpă comună, caz în care sarcinile asigurătorilor vor fi împărțite printr-un algoritm ce poate fi negociat sau poate fi stabilit de instanțe.

În acest moment, asigurătorii implicați cred că se va merge, cel mai probabil, pe cea de-a doua variantă. În acestă situație, cel mai greu de rezolvat va fi situația plăților pentru vătămările corporale și, mai ales, cele pentru eventualele daune morale solicitate de urmașii victimelor.

Sâmbătă, un accident de mari proporții a avut loc pe Autostrada București-Constanța. Au fost implicate 32 de automobile. Până acum, sunt 4 morți și alte peste 50 de persoane sunt rănite.

Poliția a amendat deja 20 de conducători auto implicați. Ei nu au respectat distanța regulamentară față de automobilul din față și nici nu au adaptat viteza la condițiile meteo. Pe o ceață densă și un carosabil ud, au existat mașini al căror vitezometru s-a blocat la aproape 120 de kilometri pe oră.

Sursa accidentului a fost, însă, după primele cercetări, un instructor auto - cel fără RCA - care circula pe banda a 2-a, destinată depășirilor cu doar 30 de kilometri la oră.

viewscnt
Afla mai multe despre
accident a2
accident autostrada soarelui
accident in lant
rca
fga

Poţi citi în continuare

  • EXCLUSIV Dezastrul rutier de pe Centura Ploieștiului, provocat de un autobuz fantomă. Despăgubiri în aer pentru zeci de oameni afectați în cel mai mare accident al anului
    EXCLUSIV Dezastrul rutier de pe Centura Ploieștiului, provocat de un autobuz fantomă. Despăgubiri în aer pentru zeci de oameni afectați în cel mai mare accident al anului 20 oct 2016
  • EXCLUSIV Pericol pe șosele. Mii de șoferi fantomă circulă în România și provoacă din ce în ce mai multe accidente grave
    EXCLUSIV Pericol pe șosele. Mii de șoferi fantomă circulă în România și provoacă din ce în ce mai multe accidente grave 22 oct 2016
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • ULTIMA ORĂ TVR ia în calcul retragerea României de la Eurovison și acționarea în judecată a EBU ieri, 23:10
  • IAG, proprietarul British Airways, comandă 50 de avioane Boeing 737 MAX ieri, 23:00
  • Inflația a crescut în Japonia cu peste 2% pentru prima dată în ultimii 13 ani ieri, 22:42
  • Danone și-a majorat semnificativ livrările de lapte praf către SUA ieri, 22:23
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.9477 +0.0003+0.01 %
1 USD4.6725 -0.0416-0.88 %
1 GBP5.8325 -0.0079-0.14 %
1 CHF4.8048 -0.0222-0.46 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Must read

Iohannis promulgă legea privind reținerea la sursă a impozitului pe câștigurile bursiere
Iohannis promulgă legea privind reținerea la sursă a impozitului pe câștigurile bursiere
  • LEGE Modifcări la REVISAL în Codul muncii: Acces online pentru salariați. Angajatorul scapă și el de birocrație
    LEGE Modifcări la REVISAL în Codul muncii: Acces online pentru salariați. Angajatorul scapă și el de birocrație
  • DOCUMENT Dacia își revine după căderea puternică în pandemie. Este încă supusă, de peste 1 an, unei inspecții fiscale
    DOCUMENT Dacia își revine după căderea puternică în pandemie. Este încă supusă, de peste 1 an, unei inspecții fiscale
mai multe
  • EXCLUSIV DOCUMENTE Telenovela-fluviu a noii centrale Iernut: după ce au cerut Romgaz 44 milioane euro în instanță, contractorii reziliați se ceartă pe taxa de timbru
    EXCLUSIV DOCUMENTE Telenovela-fluviu a noii centrale Iernut: după ce au cerut Romgaz 44 milioane euro în instanță, contractorii reziliați se ceartă pe taxa de timbru
  • EXCLUSIV FOTO Un nou mare producător de mobilă intră pe piața din România
    EXCLUSIV FOTO Un nou mare producător de mobilă intră pe piața din România
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2022 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro