ANALIZĂ Piața românească de vehicule comerciale, afectată de importuri second-hand

ANALIZĂ Piața românească de vehicule comerciale, afectată de importuri second-hand
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 iul 2017

Piața românească de autovehicule comerciale a scăzut în luna iunie, dar a rămas cu o creștere de peste 5 procente în primul semestru, fiind afectată, cel mai probabil, de migrarea către vehicule second-hand din import. În raport cu restul statelor UE, România are în continuare un volum scăzut, raportat la numărul de locuitori.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările de vehicule comerciale în UE sunt în creștere, dar această piață are un ritm mult mai mic decât cea a vehiculelor de pasageri. În iunie, creșterea în cele 27 de state monitorizate a fost de 2,5%, bazată în special pe vanuri și autobuze. Au fost înregistrate scăderi importante pe piețe mari, cum este cazul Germaniei, cu -6,7%, compensate de creșteri în Italia și Spania, Franța sau Marea Britanie.

România s-a numărat printre țările cu scăderi mari, cu -13% față de luna iunie 2016. În total, în UE au fost înmatriculate 229.570 vehicule comerciale, iar în România au fost înregistrate 1.586, față de 1823, anul trecut.

Pe întreg semestrul, în UE au fost înmatriculate 1,2 milioane de vehicule comerciale, cu 4,2% mai multe față de anul trecut, principalele piețe fiind Spania (14,2%), Italia (8,7%, Franța (+6%) și Germania (+2,1%). România are o creștere de 5,3% pe primele șase luni, dar un volum cu mult sub potențialul său. În total, au fost înmatriculate 11.752 vehicule comerciale, un volum mai mic decât cel al Ungariei (11.924 vehicule) sau Cehiei (14.637 vehicule), țări cu o populație la jumătate față de cea a României. Polonia, cu o populație aproximativ dublă față de cea a României, are o piață de vehicule comerciale de patru ori mai mare (44.002 vehicule, în semestrul 1).

Vehiculele comerciale ușoare (LCV), așa numitele vanuri, cele care au cea mai mare pondere în piața mașinilor destinate transportului de mărfuri, au avut un volum de 193.444 unități la nivelul Uniunii, o creștere de 3,2 procente, și un volum total de 1,01 milioane de vehicule pe intervalul ianuarie – iunie, cu 4,7% mai multe decât anul trecut.

În România, segmentul vanurilor s-a ridicat la 1.080 de unități, cu 78 de unități mai multe decât în iunie 2016, în timp ce pe cele șase luni care au trecut din acest an volumul a fost de 7.911 unități, cu 21,2% mai multe.

Traficul de mărfuri prin porturile Galați, Brăila și Tulcea a scăzut în primul semestru al anului CITEȘTE ȘI Traficul de mărfuri prin porturile Galați, Brăila și Tulcea a scăzut în primul semestru al anului

Principalul motiv pentru care piața de vehicule comerciale se comportă prudent  în acest an de creștere economică este dat de dispariția timbrului de mediu, care a permis celor mai multe companii să-și cumpere vehicule mai ieftine, de pe piața de vehicule rulate, din Germania, în special.

Dacă ne uităm la luna iunie, în timp ce au fost înmatriculate 1.507 comerciale noi, au fost înmatriculate peste 4.500 de vehicule comerciale second-hand importate, un număr aproape identic de comerciale rulate fiind cumpărate de pe piața internă, de la alte companii sau persoane fizice. Practic, piața totală de vehicule comerciale a depășit 10.000 de unități în luna iunie, însă doar 14% au fost mașini noi.

Cele mai multe vehicule comerciale înmatriculate în România aparțin mărcii Ford, urmată de Dacia și Iveco. Pe piața de mașini second-hand, cele mai importate vehicule comerciale sunt Mercedes-Benz, Volkswagen și Ford. Vehiculele Dacia se număr printre cele mai tranzacționate pe piața internă de mașini rulate, după cele ale Mercedes și VW.

Precizăm că în aceste statistici nu sunt incluse autoturismele cumpărate de companii, o piață care este inclusă în statisticile complete privind autoturismele.

ANALIZĂ Piața românească de vehicule comerciale, afectată de importuri second-hand

viewscnt
Afla mai multe despre
vehicule comerciale
piata auto