Directorul general de la Renault exclude o fuziune cu Nissan

Directorul general de la Renault exclude o fuziune cu Nissan
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 sep 2021

Directorul general de la grupul auto francez Renault, Luca de Meo, exclude o fuziune cu partenerul japonez Nissan, la care Renault este cel mai mare acționar, dar estimează că este posibilă o mai mare cooperare între cei doi constructori de automobile, transmite AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianța Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile, scrie Agerpres.

Fapte bune făcute de Profi CITEȘTE ȘI Fapte bune făcute de Profi

"Începând din 2010, logica a fost întotdeauna de a converge operațiunile (-Renault și Nissan- n.r.) pentru a pregăti fuziunea. Eu nu văd lucrurile așa, nu am în vedere o fuziune deoarece nu sunt sigur că asta are sens din punct de vedere operațional", a spus Luca de Meo într-un interviu acordat miercuri cotidianului italian Il Sole-24 Ore.

"Văd în schimb mult mai multă cooperare și acest lucru va fi posibil dacă alianța (-Renault-Nissan-Mitsubishi Motors-nr.) va evolua. În ce direcție, vom vedea", a adăugat Luca de Meo.

Președintele grupului Renault și al alianței, Jean-Dominique Senard, a declarat și el în repetate rânduri că o fuziune nu mai este necesară.

Relațiile dintre Renault și Nissan sunt tensionate, în special din cauza inegalității participațiilor încrucișate deținute de cei doi parteneri, iar acest lucru a ieșit la lumină în 2018-2019 odată cu afacerea Carlos Ghosn. Fostul mare patron al alianței Renault-Nissan-Mitsubishi Motors a fost arestat și ulterior inculpat în Japonia pentru nereguli financiare. La finele lui 2019, Carlos Ghosn a fugit în Liban de unde își susține nevinovăția și denunță un complot împotriva sa, orchestrat de șefii de la Nissan cu sprijinul guvernului japonez pentru a eșua proiectul său vizând o uniune mai strânsă cu Renault.

DECIZIE Masca de protecție trebuie purtată pe o rază de 50 de metri în jurul unităților de învățământ din București CITEȘTE ȘI DECIZIE Masca de protecție trebuie purtată pe o rază de 50 de metri în jurul unităților de învățământ din București

Afectați de pandemie și recent de penuria de semiconductori, cei trei parteneri ai alianței au prezentat anul trecut o nouă strategie mondială destinată întăririi competitivității și rentabilității lor.

La rândul său, Luca de Meo, numit în luna iulie 2020 la conducerea Renault, consideră că alianța cu Nissan și Mitsubishi este un posibil factor de succes. "Trebuie să ne folosim de faptul că suntem căsătoriți de 20 de ani, că avem copiii, există momente de tensiune dar avem atât de multe de câștigat dacă vom rămâne implicați în politicile de dezvoltare viitoare" a insistat Luca de Meo.

"În 2018, Renault-Nissan a fost numărul unu în lume după volumul de automobile vândute, dar dacă numărul unu nu câștigă bani asta înseamnă că modelul nu funcționează pe termen lung", a mai spus Luca de Meo, explicând că a decis să pună Renault la regim pentru a readuce grupul francez la o greutate ideală pentru afacerile sale.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană. 

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
nissan