Germania elaborează propria legislație pentru vehicule fără șofer, în lipsa unor reglementări internaționale

Germania elaborează propria legislație pentru vehicule fără șofer, în lipsa unor reglementări internaționale
scris 24 iul 2020

Germania vrea să pregătească legislația pentru a permite circulația vehiculelor fără șofer, astfel încât constructorii auto să poată vinde mașini cu autonomie de nivel 4 începând din 2021. Recent, judecătorii au interzis Tesla să promoveze sistemul Autopilot, ca sistem de autonomie fără șofer, fiind considerată reclamă înșelătoare.

Autoritățile din Germania au început să lucreze la legislația care să reglementeze circulația autovehiculelor autonome, fără șofer, de nivel 4, astfel încât companiile care intenționează să producă mașini de acest tip să o poată face legal, scrie Automotive News. Cel mai probabil, constructorii auto germani au cerut acest lucru autorităților, deoarece toți dezvoltă în acest moment astfel de mașini, cu un nivel de autonomie ridicat. Nivelul 4 de autonomie presupune posibilitatea vehiculelor să circule pe anumite sectoare de drum fără intervenția șoferului.

Legislația germană pentru vehicule fără șofer ar putea fi prima din lume în acest sens, una care să reglementeze robotaxi-urile, cele care vor folosi preponderent această tehnologie.

Regelementări în acest sens erau așteptate până acum la nivel internațional, însă organismele regionale ale ONU (UNECE) au întârziat să stabilească acdrul pentru aceste reglementări.

În acest moment, planurile legislative urmăresc aprobarea în parlamentul federal până la începutul vacanței din 2021.

Potrivit unui răspuns primit de Automotive News de la Ministerul Transporturilor din Germania, primele regelementări legislative ar trebui să permită circulați vehiculelor fără șofer la modul general, fără să detalieze cazuri specifice, astfel încât să permită diferite forme de mobilitate să fie acceptate. Asta înseamnă că lucrurile merg mai departe de situația actuală, în care sunt permise diferite experimente și prototipuri care ciruclă pe porțiuni precise de șosele, în orașe sau pe autostrăzi.

VIDEO & FOTO Ford Bronco, cel mai nou off-roader lansat pe piață, la care europenii nu au deocamdată acces CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Ford Bronco, cel mai nou off-roader lansat pe piață, la care europenii nu au deocamdată acces

Germania  a făcut deja pionierat în acest domeniu, fiind votată o lege încă din 2017 care permite șoferilor să lase controlul mașinii în responsabilitatea computerelor de bord. La nivel internațional, primele reglementări au fost făcute pentru nivelul 3 de autonomie, care înseamnă prezența unui șofer care să preia controlul mașnii în orice moment, dacă situația impune acest lucru.

Nivelul 4 de autonomie presupune că vehiculul poate circula fără intervenția unui om, însă doar în anumite condiții. Legislația ar putea specifica zona sau șoselele pe care pot circula mașinile cu acest tip de autonomie, dar și alte condiții, cum ar fi condițiile meteo. Pentru acest tip de autonomie, un conducător uman poate interveni asupra mașinii dacă dorește. Este ultimul pas înaintea autonomiei Level 5, în care vehiculul nu este necesar să aibă un post de conducere și comenzi pentru un șofer uman.

Mai multe companii dezvoltă în acest moment vehicule fără șofer care pot circula cu autonomie de nivel 4. Waymo, companie a Google, Uber, Tesla, Argo AI (Ford și Volkswagen), toți fac deja teste cu astfel de vehicule, unele fiind deja în faze avansate de dezvoltare.

Politicienii germani nu se așteaptă ca robotaxi-urile să fie lansate atât de curând, însă nu doresc ca absența legislației să fie cea care blochează lansarea lor.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini fara soferi
robotaxi
driverless
legislatie germania
autonomie nivel 4