Modelele Dacia Duster și Sandero, care se regăseau în mod uzual în preferințele europenilor, și-au văzut vânzările la pământ, în septembrie, din cauza eliminării unor motorizări și dezechilibrelor produse de WLTP. La nivel european, VW Golf, cea mai vândută mașină în ultimul deceniu, a fost surclasată de alte 12 modele.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Înmatriculările de autoturisme din Eruopa au fost date pur și simplu peste cap în luna septembrie, după ce în august erau înregistrate creșteri fără precedent. Aproape toate mărcile au suferit scăderi masive, printre care și Dacia, astfel că modelele populare din Europa s-au trezit surclasate de noile vedete ale pieței auto.
Cel mai vândut model a fost, potrivit datelor Jato Dynamics, Opel Corsa, care a luat astfel locul lui VW Golf, tras în jos, alături de celelalte modele ale VW, de întârzierile în omologarea motoarelor. Ford Fiesta, Renault Clio și Toyota Yaris au completat primele 5 locuri într-un clasament acaparat de subcompacte cu motoare mici.
Dacia avea, în mod obișnuit, două modele în Top 25: Sandero și Duster. Ambele au dispărut însă acum pur și simplu din clasament, din cauza înmatriculărilor slabe din septembrie.
În total, se pare că avansul din august a compensat scăderea din septembrie, dar este posibil ca în octombrie să fie o continuare a reculului WLTP. În clasamentul SUV-urilor, acolo unde Duster ocupa locul 3 de obicei, au apărut alte vedete temporare.
Cel mai vândut SUV a fost Peugeot 3008, urmat de 2008, un SUV de clasă B. De altfel, PSA Group anunțase încă din august că a finalizat omologările pentru toate modelele sale. Pe locul al treilea a apărut Hyundai Tucson, un SUV cu vânzări mult mai modeste de obicei.
Opel a fost marca cu cele mai multe autoturisme înmatriculate în septembrie, având o scădere de numai 12 procente, fiind urmată de Ford și BMW. Dacia s-a situat pe locul 17, cu o scădere de 26 de procente și un volum înmatriculat de 25.894 vehicule. Doar 3 mărci, din top 25, au înregistrat creșteri: Volvo, Mitsubishi și Jaguar.
CITEȘTE ȘI FOTO Noua generație Dacia Duster Pick-up, prezentată în premierăCroația a fost singura țară din UE care a înregistrat o creștere a pieței auto, din punct de vedere al înmatriculărilor, restul având scăderi pe linie, care au culminat cu prăbușirea de 73,8% din România.
România rămâne însă piața cu cea mai mare creștere pe întreg anul 2018, cu 35,3% mai multe vehicule înmatriculate de la începutul anului față de anul trecut.