Mitsubishi ar putea vinde mașini Renault în Asia de Sud Est. Pickup-ul L200 va oferi platforma pentru viitoarea Navara

Mitsubishi ar putea vinde mașini Renault în Asia de Sud Est. Pickup-ul L200 va oferi platforma pentru viitoarea Navara
scris 31 mar 2017

Marca Mitsubishi ar putea să vândă modele Renault în Asia de Sud-Est, sub propria siglă, pentru a ajuta partenerii de alianță să-și extindă vânzările în această parte a lumii.

Șeful operațional al Mitsubishi, Trevor Mann, a spus că marca pe care o reprezintă este gata să dea o mână de ajutor francezilor de la Renault, deveniți de curând parteneri.

„Renault este aproape inexistentă în Asia de Sud-Est. Poate fi o discuție interesantă dacă ar avea sens pentru Mitsubishi să facă schimb de sigle cu produsele Renault în Asia de SU Est”, a declarat Trevor Mann pentru Automotive News.

Piața sud - asiatică este una extrem de efervescentă, iar mărcile japoneze au o poziție destul de bună în țările din această zonă, însă Mitsubishi are o cotă de piață mult mai bună decât Nissan. În acest fel, noul partener al alianței Renault – Nissan ar putea reprezenta un cap de pod pentru marca franceză, care încearcă să devină o marcă globală. Nissan de asemenea ar putea profita de parteneriatul cu Mitsubishi pentru a atrage mai mulți clienți. Mitsubishi are 3 uzine de automobile în Tailanda, uzine care au produs peste 3 milioane de vehicule. Una din variantele vehiculate ar fi construirea unui pick-up în Tailanda, pentru ambele mărci, astfel încât Nissan să nu mai importe modelul Navara din Japonia.

De altfel, se discută despre utilizarea platoformei Mitsubishi pentru dezvoltarea viitorului pick-up al alianței.

Mitsubishi ar putea vinde mașini Renault în Asia de Sud Est. Pickup-ul L200 va oferi platforma pentru viitoarea Navara

Pe de altă parte, analizele de piață ale Jato Dynamics legate de acest subiect vorbesc despre situații diferite în funcție de țară. Dacă în Tailanda sau Indonezia Mitsubishi are o cotă de piață dublă față de Reanult plus Nissan, în Malaezia sau Singapore lucrurile stau exact invers. Cert este că parteneriatul născut între cele două entități, Mitsubishi și Renault-Nissan, va aduce o dublare a cotei de piață, la peste 10% în toată Asia de Sud Est.

Nissan a cumpărat anul trecut un pachet de 34% din Mitsubishi, suficient pentru a deveni acționar principal și să preia controlul asupra mărcii. Vânzarea s-a produs la scurt timp după izbucnirea unui scandal legat de manipularea emisiilor mașinilor Mitsubishi în Japonia.

Carlos Ghosn, președinte și CEO atât al Nissan cât și al Renault, a renunțat la poziția de executiv la compania japoneză, imediat ce a preluat conducerea Mitsubishi, pentru a se putea dedica procesului de restructurare al acestei companii.  

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
mitsubishi
nissan
renault