Motoarele diesel pierd teren în Europa. România înregistrează creșteri mari la vehicule electrice și scăderi importante la diesel

Motoarele diesel pierd teren în Europa. România înregistrează creșteri mari la vehicule electrice și scăderi importante la diesel
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 nov 2019

Înmatriculările de mașini diesel din Europa au continuat să decelereze în trimestrul al treilea, ajungând la o cotă de piață de 29,1%, în timp ce înmatriculările de mașini cu motoare pe benzină au crescut până la 59,5% din piață, potrivit datelor ACEA. România are o evoluție foarte bună pe segementul de vehicule electrice, la un nivel similar cu Ungaria și la aproximativ jumătate din cel al Poloniei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vehiculele cu propulsie electrică din UE au crescut și în trimestrul al treilea, ajungând la 3,1% din piața de autoturisme, în timp ce toate autoturismele cu propulsie alternativă (inclusiv hibride și cele pe gaz), au urcat la 11,3% din piața UE.

În acest timp, vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut cu 14,1% la 1 milion de unități, determinând scăderea ponderii acestor motoare sub 30%. Pe patru din cele mai mari piețe europene scăderea dieselurilor a fost foarte mare, cu două cifre: Spania, cu 34,7%, Italia, cu 24,5%, Marea Brianie, cu 20,8%, Franța, cu 12,6%. Popularitatea în revenire a acestor motoare în Germania a determinat o scădere cu numai 4,7%, dar cifrele au fost influențate și de scăderile din anul anterior.

Motoarele diesel pierd teren în Europa. România înregistrează creșteri mari la vehicule electrice și scăderi importante la diesel

Cealaltă categorie de motoare, pe benzină, a crescut în mod logic, dar nu a preluat toți clienții de diesel. Procentul de creștere a fost de 6,1% (121.216 unități), față de anul trecut. A existat și o piață importantă, Spania, pe care înmatriculările de motoare cu benzină au scăzut, în timp ce în patru din cele cinci piețe majore creșterea a fost foarte mare (35,6% în Italia). Benzina a câșitgat două puncte procentuale ca pondere în piață.

Sectorul de vehicule cu propulsie alternativă (electrice, hibride, cu etanol și cu gaz metan) au crescut cu 46,2%, în timp ce numărul vehiculelor cu încărcare electrică (electrice și hibride cu încărcare) a ajuns la 110.630, cu 51,8% mai multe edcât anul trecut. Separat pe tipuri de propulsie, vehiculele complet electrice au crescut  cu peste 126%, în timp ce PHEV (hibride cu încărcare) au scăut ușor, cu 7,6%. În același timp, hibridele standard (fără încărcare) au crescut semnificativ, cu 47%, acestea fiind considerate înlocuitoarele dieselurilor. Numărul lor a fost de 223.868 unități înmatriculate. Un rol important în creștere l-au avut propulsiile de tip mild-hibrid, cu baterie de 48V, introduse de foarte mulți constructori.

Motoarele diesel pierd teren în Europa. România înregistrează creșteri mari la vehicule electrice și scăderi importante la diesel

Celelalte vehicule cu combustibili nepoluanți, etanol și gaz natural, au crescut și ele cu 36%.

România se numără printre țările cu o creștere mare a vehiculelor cu propulsie electrică (BEV), cu 543 de autoturisme înmatriculate în trimestrul al treilea, o creștere de 217,5% față de anul trecut, când erau înmatriculate 171 de vehicule electrice. Pe primele nouă luni ale anului, în țara noastră au fost înmatriculate 999 de autoturisme cu propulsie electrică, mai mult decât dublu față de anul trecut (2018: 468 unități, +113,5%). Este o performanță pentru piața noastră, dat fiind că Polonia, de exemplu, o piața de 3 - 4 ori mai mare decât a noastră, în acest moment, a înmatriculat numai 245 de unități în trimestrul 3, ajungând puțin peste nivelul nostru, 1190 autoturisme electrice, pe întreg anul. Rezultatele bune de la noi, pentru acest tip de propulsie, vin și ca urmare a faptului că autoritățile române oferă cea mai mare subvenție din UE, la achiziția unui vehicul electric. Există și un dar în toate cifrele privind România. Noi nu raportăm la ACEA (datele statistice de la MAI DRPCIV) defalcat vehiculele BEV de PHEV, adică full-electric de hibrid plug-in (hibride cu încărcare). Din acest motiv, dacă privim datele cumulate de pe piața europeană, România se află cam la jumătatea valorilor din Polonia, pe întreg anul și, aproape de 10% din electricele înmatriculate pe piețe mari, precum Italia sau Belgia.

Rechemare pentru VW Tiguan, Passat CC și Sharan, pentru defecțiuni ale airbagului, inclusiv umflarea din senin CITEȘTE ȘI Rechemare pentru VW Tiguan, Passat CC și Sharan, pentru defecțiuni ale airbagului, inclusiv umflarea din senin

În același timp, piața de vehicule hibride din România a crescut cu 88,4% în trimestrul al treilea, la 2.410 unități, la un nivel comparabil cu Ungaria și peste cel din Portugalia, Cehia sau Slovacia. Pe primele 9 luni, acest tip de propulsie a ajuns la 5.320 de unități în România, cu 89% mai multe față de anul trecut.

În ceea ce privește combustibilii fosili, creștere pentru benzină a fost, în treimestrul 3, de 43,5%, la 36.597 unități înmatriculate, iar pe întreg anul (trei trimestre), de 46,4%, la 83.476 autoturisme, puțin sub nivelul Ungariei. În schimb, înmatriculările de mașini cu motoare diesel au scăzut cu 36,2%, la 12.132 autoturisme, în trimestrul 3, respectiv, -27,3%, 32.858 autoturisme pe primele 9 luni ale anului.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini diesel
inmatriculari