Rezultatele financiare ale VW pentru primul trimestru arată o scădere a profitului la 3,9 miliarde euro, de la 4,2 miliarde euro în 2018, potrivit datelor anunțate de companie.
Volkswagen Group a anunțat că țintele pentru livrări, venituri și profit operațional au fost atinse în primul trimestru din 2019. Vânzările de autovehicule au cumulat 2,6 milioane de unități, în scădere cu 2,8%, un rezultat anticipat de companie, în timp ce veniturile din vânzări au atins 60 miliarde euro, depășind cu 3,1% valoarea din 2018. Acest lucru a fost posibil datorită vânzărilor în creștere a mașinilor cu valoare adaăugată mai mare, în special SUV-uri.
Profitul operațional a crescut la 4,8 miliarde euro, însă acesta a fost diminuat cu 1 miliard de euro de provizioane „pentru riscuri legale”. Practic, eforturile companiei de reducere a costurilor și de vânzare a produselor mai profitabile au acoperit provizioanele, care ar putea fi folosite pentru plata unor amenzi. Compania a mai plătit și anul trecut 1 miliard de euro o amendă în scandalul diesel, de la începutul scandalului toate taxele și amenzile urcând până la 30 de miliarde euro.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Aproximativ 40% din profitul companiei a fost generat de mărcile Audi și Skoda.
VW Group a anunțat că estimează o marjă de profit de 6,5 - 7,5% la finalul anului. Rezultatele ar putea fi afectate de dezvoltarea și lansarea mai multor vehicule electrice începând din a doua parte a acestui an. „Vehiculele electricevor pune o presiune substanțială pe marja totală a grupului”, a declarat Frank Witter, CFO VW Group.
Brandurile companiei au înregistrat rezultate diferite. VW a înregistrat venituri în creștere cu 7,1%, la 21,5 miliarde euro, în timp ce Audi a generat venituri în scădere cu 1,5 miliarde euro. Veniturile Skoda au crescut cu 8,2%, la 4,9 miliarde euro, dar profitul mărcii a scăzut. La SEAT, veniturile au crescut, la fel și profitul operațional, cu 5,5 procente.
La mărcile de lux, situația a fost, de asemenea, inegală. Bentley a crescut la 456 milioane euro venituri, în timp ce Porsche a avut o scădere ușoară, inclusiv la nivelul profitului (-11,6%).