Schimbare de lider pe piața auto europeană. Dacia Sandero rezistă

Schimbare de lider pe piața auto europeană. Dacia Sandero rezistă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 sep 2022

Lucrurile încep să se schimbe în Europa, pe piața auto, odată cu îmbunătățirea situației semiconductorilor, după cum declară unii dintre reprezentanții industriei. Schimbările sunt vizibile în clasamentul celor mai vândute automobile, acolo unde, în acest moment, se văd mașinile livrate (înmatriculate), nu cele vândute, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volkswagen pare că a început să-și rezolve problemele de producție, cel puțin în cazul unora dintre modele. SUV-ul de clasă B T-Roc a fost în luna iulie cel mai vândut automobile din Europa, după cum reiese din statisticile Jato Dynamics. Volumul înregistrat de T-Roc nu este foarte mare, aproape 19.000 de unități, însă este peste cel al competitorilor.

FOTO Audi a confirmat oficial participarea în Formula 1 CITEȘTE ȘI FOTO Audi a confirmat oficial participarea în Formula 1

Unul dintre aceștia este chiar Dacia Sandero, care se vinde preponderent în versiunea Stepway, exact un crossover apropiat ca trăsături de T-Roc. Modelul românesc a continuat să rămână în preferințele europenilor, chiar dacă volumul înmatriculat a scăzut față de anul trecut cu 19 procente, la 16.632 de unități.

Cel de-al doilea model românesc, un SUV veritabil, Dacia Duster, s-a situate și el pe o poziție foarte bună, poate cea mai bună din istoria lui: locul 5, cu aproape 15.000 de unități, după Peugeot 208 (locul 3) și Toyota Yaris (locul 4). Duster a înregistrat o creștere de 12 procente, ceea ce înseamnă că interesul pentru acest model este departe de a intra în declin, chiar dacă a ajuns deja în a doua jumătate a vieții.

VIDEO & FOTO Skoda și-a lansat noul logo și noul limbaj de design, odată cu conceptul Vision 7S, cu multe trimiteri către Dacia CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Skoda și-a lansat noul logo și noul limbaj de design, odată cu conceptul Vision 7S, cu multe trimiteri către Dacia

Și pentru că merită amintit și cel de-al treilea model Dacia care este deja extrem de popular, să precizăm că Spring performează în continuare în segmentul electric, unde a fost, în luna iulie, al optulea cel mai vândut automobil, cu puțin peste 3.000 de exemplare înmatriculate.

Noutățile de pe piața auto europeană, așa cum reies din cele mai recente statistici Jato, mai aduc un nou lider pe segmentul vehiculelor plug-in hybrid, Kia Sportage, care împreună cu modelul-frate, Hyundai Tucson (locul 2), domină piața, depășind nume „grele”: Volvo CX40, BMW Serie 3 sau Ford Kuga.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto ue
inmatriculari europa
dacia vanzari
inmatriculari romania