Vânzările de automobile pe piața chineză, cea mai mare din lume, au scăzut în ritm anual cu 6,9% în iunie, a treia lună de declin consecutiv, arată datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA), ceea ce arată că subvențiile guvernamentale nu au reușit să-i atragă pe consumatori, care sunt prudenți în legătură cu cheltuielile masive, pe fondul redresării lente a economiei, transmite Reuters.
În iunie, vânzările de automobile s-a situat la 1,78 milioane de unități, după un declin de 2,2% față de mai și de 5,8% în aprilie. Războiul prețurilor, început în 2023, a stimulat la începutul acestui an vânzările de vehicule în China, dar efectul s-a atenuat în ultimele luni, în pofida noilor subvenții guvernamentale, scrie Agerpres.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
În iunie, ponderea vehiculelor propulsate cu forme noi de energie (NEV), care includ vehiculele electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV), a atins nivelul record de 48,1% din vânzările auto interne.
Pe segmentul EV, ritmul de creștere al vânzărilor s-a atenuat luna trecută la 9,9%, de la 27,4% în mai, în timp ce pe segmentul hibride plug-in avansul a fost de 67,2%, de la 61,1% în mai.
În primul semestru din 2024, vânzările de automobile pe piața chineză au urcat cu 2,9%, la 9,93 milioane de unități.