Mădălin Roșu, Omniasig: Ce s-ar fi întâmplat dacă exista compensarea directă înainte de falimentul Astra?

Mădălin Roșu, Omniasig: Ce s-ar fi întâmplat dacă exista compensarea directă înainte de falimentul Astra?
Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 18 mai 2016

România nu este încă pregătită pentru introducerea sistemului de compensare directă pentru RCA, crede Mădălin Roșu, membru în directoratul Omniasig. Potrivit acestuia, datoriile pe care Astra Asigurări, dar și alte companii le-au acumulat în contul regreselor demonstrează că piața locală are încă probleme. Omniasig este unul dintre principalii creditori ai Astra, societate intrată în faliment, cu o creanță de peste 20 de milioane de lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Eu cred că nu suntem total pregătiți pentru compensarea directă. Sunt asigurători care au și acum datorii importante pentru regrese. Ce s-ar fi întâmplat dacă aveam compensarea directă înainte să intre Astra în faliment?", se întreabă Roșu, care este și coordonatorul secțiunii asigurări auto din cadrul Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România.

Un proiect de lege care a ajuns pe masa senatorilor propune introducerea sistemului de decontare directă facultativă pentru RCA. Aceasta înseamnă că șoferii păgubiți vor putea să își repare mașina pe baza propriei asigurări RCA, urmând ca asigurătorul să își recupereze dauna de la firma unde are RCA șoferul vinovat. Acest sistem se aplică, în diverse forme, în mai multe țări ale Uniunii Europene, printre care Germania, Franța, Spania sau Italia.

Pe de altă parte, Astra Asigurări, dar și alte societăți de asigurare cum ar fi Carpatica sau City Insurance, au acumulat deja datorii către asigurători care domină piața CASCO.

Pentru că Astra înregistra întârzieri substanțiale la plată, șoferii păgubiți de asigurații companiei falimentare preferau să își repare mașina în baza propriei asigurări CASCO. Astra urma să achite valoarea daunelor către asigurătorul șoferului păgubit, dar întrucât a intrat în faliment nu a mai putut face plățile.

În falimentul Astra, firmele de asigurare cărora le datorează bani au ajus  să fie principalii creditori, membrii ai comitetului creditorilor.

Așa cum a mai arătat Profit.ro, Omniasig are o creanță de peste 20 de milioane de lei asupra Astra și cere, în instanță, să îi fie recunoscuți 23 de milioane de lei . KPMG, lichidatorul Astra, i-a acceptat doar 20,5 milioane de lei. Creanțe semnificative, potrivit tabelului creditorilor, au și Allianz Țiriac, cu aproape 15 milioane de lei, sau  Uniqa, peste 12 milioane de lei. Groupama apare cu încă 11 milioane de lei, iar Asirom cu alte 7 milioane de lei. 

Profit.ro organizează, în 23-24 mai, la Hotel Sheraton, sala Platinum, cu începere de la ora 9.00, prima ediție Profit Financial Forum, un eveniment în care sunt invitați reprezentanții instituțiilor de supraveghere și reglementare, ai asociațiilor profesionale din domeniul bacar și asigurări, șefi de bănci, fonduri de investiții, reprezentanți ai pieței de capital, pentru a dezbate viitorul piețelor financiare.

Pentru detalii și înregistrări, click AICI

viewscnt
Afla mai multe despre
omniasig
rca
compensare directa
astra
madalin rosu